سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
امام و رهبری

حوزه/ انقلاب و نظام اسلامی پس از رحلت امام(ره) به رهبری خلف صالح ایشان، آیت الله العظمی خامنه ای، همچنان با قدرت و پرشتاب در دنیا به مسیر خود ادامه می دهد و روز به روز استکبار به ویژه آمریکا را تحقیر و ذلیل تر می کند.

همزمان با ایام ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب ، قیام خونین 15 خرداد  و انتخاب رهبر معظم انقلاب، تنی چند از اساتید و فضلای حوزه علمیه کرمانشاه، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» به تشریح شخصیت پیرجماران و حرکت بیداری اسلامی پرداختند.

*شخصیت الهی پیر جماران

حجت الاسلام برهان قلعه بالا، معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه نیز با اشاره به شخصیت بارز و الهی پیر جماران، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در دنیای شرک آلود، با تکیه بر قدرت الهی، انقلابی عظیم و جهانی را پایه گذاری کرد و آن را  به ثمر رساند تا زمینه ساز حکومت عدل جهانی مهدی موعود (عج) باشد.

وی در ادامه افزود: اگر به سخنان و بیانات امام راحل توجه نماییم بیشترین تاکید ایشان بر عنایات الهی در پیروزی انقلاب است. امام با گریه ها و نمازهای شبانه به خداوند اتکال داشت و همین امر موجب پیروزی و موفقیت او در مقابل دنیای استکبار گردید.

*حرکت پر شتاب انقلاب

معاون آموزش حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: توکل و تکیه امام(ره) بر نیروی ایمان، فتنه ها و کار شکنی های دشمنان اسلام و انقلاب را بی اثر کرد و انقلاب و نظام اسلامی پس از رحلت امام(ره) نیز به رهبری خلف صالح ایشان، آیت الله العظمی خامنه ای همچنان با قدرت و پرشتاب، در دنیا به مسیر خود ادامه می دهد و روز به روز استکبار به ویژه آمریکا را تحقیر و ذلیل تر می کند.

*تحول منطقه ای و جهانی

حجت الاسلام احمد خانلری، امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به شخصیت بی بدیل امام خمینی(ره) گفت: امام(ره) شخصیتی والا و وارسته و عارفی بزرگ و کامل بودند که با حرکتی عظیم و تاریخی، ملت ایران را بیدار و انقلاب اسلامی را به وجود آوردند و موجب رهایی مردم از یوغ ظلم و ستم شاهنشاهی و همچنین بیداری تمام مردم مظلوم جهان گردید.

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه عنوان کرد: امام (ره) عالمی عامل و فقیهی بزرگ بود که با خدا معامله کرد و تحولی بزرگ در ایران و منطقه و جهان ایجاد کرد و هر جا نامی از مکتب خمینی برده می شود، وحشت بر پیکره پوشالی جهان استکباری می افتد.

*عزت و اقتدار ایران اسلامی

استاد حوزه کرمانشاه تصریح کرد: امام(ره) با ایمان قوی، اخلاص و  تکیه بر خداوند متعال، دست بیگانگان را برای همیشه از ایران اسلامی کوتاه کرد و به این کشور عزت و اقتدار بخشید.

*شعور سیاسی ملت انقلابی

وی افزود: به برکت نهضت امام (ره) و انقلاب اسلامی شعور سیاسی ملت انقلابی ایران به سطح بسیار بالای رسیده است؛ به طوری که همگی دارای بینش روشن سیاسی هستند و نسبت به مسائل روز جهانی آگاهی دارند و زیر بار اسلام امریکایی نمی روند.

* قیام 15 خرداد؛ سرآغاز بیداری اسلامی

حجت الاسلام علی بخش ستوده، از فضلای حوزه کرمانشاه نیز با اشاره به این که قیام خونین 15 خرداد  سال 42 نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب داشت، گفت: روحانیون همراه امام(ره)، در آن ایام با افشاگری های خود علیه ظلم و فساد و خفقان رژیم پهلوی، مردم را از جنایات رژیم آگاه کرده و موجب بیداری آنها می شدند.

*نجات ملت از ظلم و ستم

وی یاد آور شد: در دوران انقلاب روحانیون و طلاب زیادی دستگیر و زندانی و مورد شکنجه قرار گرفتند که رهبر معظم انقلاب یکی از آنان بود و به لطف و برکت تحمل همین سختی ها و رهبری امام راحل، انقلاب به پیروزی رسید و حکومت اسلامی ایجاد و مردم از یوغ ظلم و ستم رهایی یافتند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha