پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
کد خبر: 357671
۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
آیت الله عراقچی همدانی

حوزه/ مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله علی عراقچی همدانی از اساتید حوزه و از شاگردان امام راحل، امشب در مسجد اعظم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد، آیت الله العظمی  شبیری زنجانی و آیات، حسینی بوشهری، مقتدایی، خاتمی، امینی، فقیه یزدی، فقیهی و نمایندگان  بیوت مراجع عظام تقلید و اساتید و طلاب حوزه حضور داشتند.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به مقام علم و اهمیت علمیت و آموزش دادن علم به دیگران گفت: کسی که برای خدا علم می آموزد و به دیگران نیز آموزش می دهد پاداشی بالاتر از جهادگران در راه خدا را دارد و مرحوم عراقچی نیز عمر خود را صرف تهذیب و رشد علوم اهل بیت(ع) کرد.

گفتنی است،آیت‌الله عراقچی همدانی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم و از شاگردان امام خمینی(ره)، آیت‌الله العظمی سید محمدرضا گلپایگانی، آیت‌الله العظمی بروجردی و علامه طباطبایی بود که صبح روز دوم مردادماه دارفانی را وداع گفت.

 این استاد اخلاق علاوه بر تدریس در سطوح عالی حوزه، معلم شاخص اخلاق حوزه و دارای تألیفاتی در مباحث کلامی، اخلاقی و اعتقادی بود، ضمن اینکه در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان در جبهه‌های نبرد حضور داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha