جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
کد خبر: 358096
۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
حجت الاسلام محمد کارگر شورکی - یزد

حوزه/ مدیرحوزه علمیه خواهران استان یزد از پذیرش ۶۰۰ طلبه در ۲۱ مدرسه و فارغ التحصیلی بیش از هزار بانوی طلبه یزدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، امروز در آیین افتتاحیه مدارس علمیه خواهران استان یزد با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س)، سیره و روش زندگی حضرت زهرا(س) را گمشده خانواده های امروزی دانست و تصریح کرد : اگر خانواده های ما الگوی زندگی علی(ع) و فاطمه(س) را وارد زندگی خود کنند و زن و مرد به واسطه حضور خود در خانه باعث برطرف شدن غمهای یکدیگر شوند دیگر شاهد طلاق در جامعه نخواهیم بود .

وی در ادامه افزود: در استان یزد حوزه علمیه خواهران استان یزد در میان خواص شناخته شده نیست در حالی که کرسی های آزاد اندیشی سال هاست که جلوتر از دانشگاه ها در مدارس علمیه خواهران  با حضور اساتید و طلاب برپا می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد از اهم فعالیت‌های حوزه‌های خواهران استان را، کسب رتبه های برتر فرهنگی در زمینه های قرآنی و پژوهشی، رتبه کشوری کتابخوانی شهید مطهری، حضور در کاروان های راهیان نور به عنوان مبلغ، شرکت در دوره های تربیت مربی قرآن کریم ، پاسخگویی 15 گروه از بانوان حوزوی از طریق تلفن همراه به سئوالات شرعی بانوان، پاسخگویی به سئوالات بانوان در حاشیه برگزاری نماز جمعه برخی شهرستان های استان و مرکز استان، افزایش آمار اساتید زن در مدارس، چاپ کتاب با عناوین مختلف تشکیل شورای مبلغات فارغ التحصیل و فعالیت آنان در مراکزی همچون آموزش و پرورش، بهزیستی، پادگان ها، نیروی انتظامی و...عنوان کرد.

 *افتتاح چهار مدرسه جدید

وی از ارتقای رتبه مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان یزد در سال جاری خبر داد و این موفقیت را مرهون تلاش همه مدیران و معاونان در سطح استان دانست و افزود : چهار مدرسه علمیه جدید در سال جدید فعالیت خود را آغاز می کند و تا سال تحصیلی قبل 17 مدرسه علمیه فعالیت می‌کرد که اکنون به 21 مدرسه در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا فعالیت می‌کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در مورد مقطع دکترای حوزوی گفت : در سطح کشور تنها چهار استان تهران، قم، اصفهان و یزد در زمینه پذیرش طلبه در سطح دکترا فعالیت دارند و در یزد دو رشته تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول پس از اعلام نهایی نتایج و رسیدن به حد نصاب تشکیل می شود.

 *600 طلبه جدید خواهر در سال تحصیلی جدید

کارگر شورکی در خصوص آمار وردی های جدید هم اظهار کرد : قریب به 600 نفر ورودی جدید داریم که تا اول مهر امکان افزایش این آمار با توجه به بررسی اعتراض ها وجود دارد و از این تعداد تا کنون 530 نفر در سطح دو(کارشناسی) و بقیه در سطح سه و چهار یعنی کارشناسی ارشد و دکترا قرار می گیرند.

وی تصریح کرد : باتوجه به فارغ التحصیلی 200 نفر در سال جاری از حوزه های علمیه خواهران استان آمار بانوان در حال تحصیل به 2800 نفر خواهد رسید و تا کنون بیش از 1100 نفر با مدرک کارشناسی فارغ التحصیل شده اند.

وی از افزایش آمار طلاب فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نسبت به 10 سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت : شش طرح عمرانی نیز در سال جاری در سطح استان افتتاح می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha