چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
قرآن و عترت

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس قم گفت: در کارهای هنری، علاوه بر قرآن، به عترت نیز توجه شود، چراکه این دو بدون هم، کامل نیستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام احمدی، معاون فرهنگی آستان در نشستی با یکی از کاتبان قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: هنر کاری دستوری و بخشنامه ای نیست، بلکه از دل انسان ها برمی خیزد.

وی استفاده از استعدادهای فردی در مسیر خدمت به معارف اسلامی و دینی را توفیق الهی و توجه به خواسته فطری انسان برشمرد و گفت: ما شاهدیم که در تاریخ هنرمندان زیادی بهترین و زیباترین هنر خود را برای نشر معارف دینی به کار می برند که در این عرصه، موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مصادیق زیادی از چنین هنرمندی ها را در خود جای داده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس قم با تأکید بر این که هرچه از ابزار هنر در انتقال تعالیم دینی بیشتر استفاده کنیم، موفقیت بیشتری به دست خواهیم آورد، تصریح کرد: شایسته است در کارهای هنری، علاوه بر قرآن، به عترت نیز  توجه شود، چراکه این دو بدون هم، کامل نیستند.

رائین خان زاده، کاتب قرآن مطلا گفت: از جمله کارهایی که در عرصه نگارش قرآن کریم شده است، نگارش قرآن در دو صفحه 16  در 12 سانتیمتری از جنس طلا می باشد که این قرآن بدون چشم مسلح در مدت یک سال حکاکی شده است.

این هنرمند افزود: تا کنون آیات قرآن کریم بر روی دانه برنج و موی سر انسان نیز نگاشته شده است.

وی با اشاره به معجزه قرآن کریم در زندگی خود گفت: از زمانی که کتابت قرآن کریم را آغاز کرده ام، ریزترین کارهای هنری را در این عرصه انجام می دهم و کمترین لرزشی در طی این کار بر دستان خود احساس نمی کنم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha