پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
حجاب

حوزه/ خطیب حوزوی بر ضرورت تبیین امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ عفاف و حجاب و همین طور آسیب‌های بدحجابی، از طریق منابر و مجالس عزای حسینی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فاضل کدکنی، از فضلای حوزه، امروز در جمع تعدادی از مبلغان، در دفتر آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در مشهد، با اشاره به این‌که مسیر علم و عالم، تعلم و تعلیم و در واقع سربازی امام زمان(عج) و تبلیغ دین بسیار ارزشمند است، ابراز داشت: بیان حقایق و مسائل برای دیگران از جمله وظایف روحانیان است که افتخار و سعادت والایی محسوب می شود.

وی با اشاره به این که آیت الله میلانی می فرمودند "شما که منتسب به امام زمان(عج) هستید، تبلیغ تان با نگاه دنیایی نباشد"، تاکید کرد: باید توجه داشت که ایجاد حالت معنوی، با امور مادی قابل مقایسه نیست و بیان مسئله شرعی و توبه یک فرد موجب می شود که مبلّغ مورد عنایت اهل بیت(ع) قرار گیرد.

این خطیب حوزوی با تاکید بر این که باید نسبت به وقت مردم توجه کرد و خود را مسئول بدانیم، افزود: باید نسبت به نتیجه تبلیغ توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل کدکنی تصریح کرد: کسب علم یا تدریس آن با چیزی قابل مقایسه نیست، البته به شرط آن که عالم، عامل نیز باشد.

وی با اشاره به ضرورت تبیین عفاف و حجاب و آسیب‌های  بدحجابی، بی حیایی و ... در منابر، گفت: می‌توان در منبر، درباره حجاب تبلیغ کرد، به طور مثال یادآور شد که سکینه خاتون(س) فریاد می زند که حجاب ما به خطر افتاده است؛ یعنی به زن مسلمان بگویید که منطق دختر امام حسین(ع) در آن شرایط حجاب اوست.

حجت الاسلام فاضل کدکنی با اشاره به این که به برکت نظام اسلامی و توجه مقام معظم رهبری، نماز اول وقت در ظهر عاشورا، در خیابان ها اقامه می شود، ابراز داشت: توصیه درباره امر به معروف و نهی از منکر از مسائلی است که می توان در سخنرانی ها به آن اشاره کرد، چرا فلسفه قیام اباعبدالله(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

سخنران این مراسم، با بیان این که انسان سرمایه ای به نام عمر دارد و خداوند او را در صرف این سرمایه آزاد گذاشته است، اظهار داشت: آدمی می تواند با بهترین استفاده از سرمایه عمر سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha