چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
کد خبر: 360204
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
رجعت

حوزه/ طبق روایات اهل بیت(ع)، اولین کسی که رجعت می کند امام حسین(ع) است و این مسئله از مسلمات شیعه است تا آنجا که امام صادق(ع) برای آزمایش افراد می فرمود: «آیا به رجعت اعتقاد دارند یا خیر».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت الاسلام محتسبی در مراسم عزاداری سالار شهیدان  که در حسینیه ام البنین اهواز، برگزار شد، امام حسین(ع) را محور روزهای منتسب به ایام الله خواند و گفت: در روایت آمده است «ایام الله ثلاث؛ یوم الظهور، یوم الرجعه، یوم القیامه»، است در این  سه وقت حق به تمامی تجلی می کند و این سه وقت رابطه مستقیمی با امام حسین(ع) دارند.

حجت الاسلام محتسبی ادامه داد: روز ظهور که منجر به پیروزی سپاه حق و تکامل بشریت می شود، روزی است که امام عصر(عج) خود را با امام حسین(ع) معرفی می کند و این مهم نشان از آن دارد که در آن روز همه مردم سیدالشهدا(ع) را می شناسند.

این پژوهشگر دینی، با اشاره به بازگشت امام حسین(ع) در «یوم الرجعه»، بیان داشت: طبق روایات اهل بیت(ع)، اولین کسی که رجعت می کند امام حسین(ع) است و این مسئله از مسلمات شیعه است تا آنجا که امام صادق(ع) برای آزمایش افراد می فرمود: «آیا به رجعت اعتقاد دارند یا خیر.»

استاد حوزه علمیه اهواز، روز قیامت را نیز دارای پیوند عمیق با امام حسین(ع) دانست و عنوان کرد: در روز قیامت و آن هنگام که عالمیان محشور می شوند محبت امام حسین(ع) محور شفاعتِ شفاعت کنندگان است و نام حسین(ع) عامل نجات و سعادت است؛ از این رو در این سه وقت که تجلی اراده الهی است، خداوند امام حسین(ع) را محور امور قرار داده است.

وی در ادامه سخنان خود برای ورود به ماه محرم به بیان حالات و رفتار ویژه این ایام پرداخت و اذعان داشت: رفتار، سکنات و حالت قلبی ما در این ایام باید متناسب با عزای سرور شهیدان باشد؛

حجت الاسلام محتسبی، تصریح کرد: محرم به ما می آموزد که در برابر کسانی که مظهر ظلم و پستی در عالم اند و در برابر حق صف آرایی می کنند ایستاده و آنها را  با جدیت نفی کنیم.

استاد حوزه علمیه اهواز، آمریکا را مظهر ظلم و راس جبهه باطل در دنیای امروز دانست و ادامه داد: آمریکا شیطان بزرگ و طاغوت به تمام معنا و رییس جمهور آن بزرگ ترین دشمن بشری است و مبادا افرادی در کشور شیعه بخواهند آنها را وجیه و آبرومند جلوه دهند؛ چرا که بزک کردن چهره آمریکا تنها از پیروان باطل بر می آید.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت گریه بر مصائب سیدالشهدا(ع)، خاطر نشان کرد: در سیره ائمه اطهار(ع) و بویژه امام صادق(ع) و امام رضا(ع) تاکیدات فراوانی بر گریه برای امام حسین(ع) است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha