سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
عزاداری

حوزه/ یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: جوانان باید بصیرت و معرفت خود را با اتصال به دستگاه امام حسین (ع) افزایش داده و خود را از حوادث زمان بیمه نمایند.

حجت‌الاسلام احمد عربیان، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در مهدی‌شهر، با بیان این که دشمنان جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی و هزینه‌های زیادی را در جهت تخریب وجهه این انقلاب در بین جوانان کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی، این انقلاب را دشمن خود می‌دانند برای تخریب این نظام برنامه‌ریزی‌های فراوانی کرده‌اند، لذا باید با هوشیاری جوانان و فکر کردن آنان در رابطه با اهداف دشمن به‌راحتی می‌توان توطئه‌های آنان را خنثی کرد.

وی، بابیان اینکه جنگ نرم امروز به‌مراتب سخت‌تر از جنگ سخت دیروز است، افزود: هدف امروز دشمن، جوانان و دین و عقیده آنان است و آسیب دیدگان جنگ سخت یا باگذشت زمان بهبود می‌یابند و یا به شهادت می‌رسند ولی در جنگ نرم  امروز آسیب دیدگان موجب سرخوردگی و ملامت خود و خانواده و جامعه می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه جنگ نرم امروز در قلب و ذهن جوانان نفوذ کرده است، گفت: جوانان باید بصیرت و معرفت خود را با اتصال به دستگاه امام حسین (ع) افزایش داده و خود را از حوادث زمان بیمه نمایند.

وی بابیان اینکه جوانان نباید دوست و دشمن را به‌ظاهر باهم به‌اشتباه بگیرند، عنوان داشت: فکر کردن و هوشیاری جوانان، آنان را از برنامه‌هایی که دشمنان جمهوری اسلامی برای این انقلاب و دین جوانان کشیده‌اند آگاه می‌کند.

وی افزود: باید بدانیم که امام حسین (ع) برای امربه‌معروف و نهی از منکر امت جدش قیام کرد و این هدف امام حسین(ع) را در جامعه عملی کنیم.

این پژوهشگر دینی، با بیان اینکه عزاداری‌های محرم فرصت مناسبی برای مبارزه با جنگ نرم دشمن است،گفت:یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) مبارزه با فساد آشکار در جامعه بوده است.

وی هدف دشمن در جنگ نرم را تغییر افکار و باورهای جامعه دانست و گفت: دشمنان با ترویج دین حداقلی اعتقادات و باورهای ما را مورد هجمه قرار می‌دهند و مخاطب اصلی جنگ نرم دشمن نخبگان، دانشگاهیان و عناصر فعال جامعه هستند.

حجت الاسلام عربیان با بیان اینکه جوانان با ورود به هر عرصه‌ای باید با بصیرت  وارد شوند،افزود: دشمن در فضای مجازی به ‌صورت نرم جوانان را با خود همراه می‌کند و پس از مدتی به ‌راحتی افکار و اعتقادات آن‌ها را مورد هجمه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha