چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
حبیب الله موسوی - حوزه کرمانشاه

حو.زه/ مدیر حوزه کرمانشاه گفت: امام حسین (ع) جان و زندگی اش را در طبق اخلاص قرار داد و در راستای بیداری امت و نجات مردم از سرگردانی و ضلالت به وادی کربلا عزیمت کرد و برای تقویت پایه های اسلام، نهضت عظیم عاشورا را پایه گذاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به آیات روایات و در باب زیارت اظهارداشت: بدرقه و استقبال از زوار بیت الله الحرام دارای ثواب فراوان است.

وی خاطر نشان کرد: قطعأ خدمت رسانی به زائران سیدالشهدا (ع) نیز از ثواب بالایی نزد خداوند متعال برخوردار است، در بسیاری از روایات زیارت سیدالشهدا (ع) مصادف با یک حج و عمره مقبوله و در جاهایی دیگر تا 2000 حج نیز برشمرده اند و این حاکی از آن است که بدرقه و استقبال از زوار امام حسین (ع) چه ثواب دنیوی و اخروی را به همراه دارد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه،با اشاره به سخنان ائمه اطهار علیهم السلام بیان داشت: زیارت اربعین از صفات مؤمنان است که انبیاء الهی به این مهم اشارات فراوانی داشته اند و قطعأ عده ای با عشق و ارادت فراوانی که به سیدالشهدا (ع) دارند درصدد خدمتگزاری به زائران امام حسین (ع) هستند که در این دنیا و جهان آخرت از عنایات الهی بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه با تشریح مجاهدت های سیدالشهدا (ع) و یارانش  افزود: امام حسین (ع) جان و زندگی اش را در طبق اخلاص قرار داد  و در راستای بیداری امت و نجات مردم از سرگردانی و ضلالت به وادی کربلا عزیمت نموده و برای تقویت پایه های اسلام، نهضت عظیم عاشورا را پایه گذاری کرد

حجت الاسلام والمسلمین موسوی یادآور شد: اگر مسلمانان جهان به ثواب و عظمت زیارت اربعین و همچنین خدمت رسانی به زوار سیدالشهدا(ع) پی ببرند قطعأ تمام زندگی خود را وقف مکتب امام حسین (ع) خواهند کرد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دروازه کربلا است ابراز کرد: استان کرمانشاه از گذشته های دور میزبان زوار سیدالشهدا(ع) است و موقوفات بسیاری که عوائدش صرف خدمت رسانی به زوار می شود وجود دارد.

وی در پایان بیان داشت: خوشبختانه استان کرمانشاه با راه اندازی موکب هایی عظیم، خدمات بسیاری در راستای اسکان و اطعام زائران سیدالشهدا (ع) انجام داده و حتی در بسیاری از موکب ها ظرفیت پذیرایی از چند صد زائر را دارا هستند و این افتخاری عظیم برای استان کرمانشاه و مردم ولایتمدار این استان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha