یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
انجمن امام مهدی(عج) ایتالیا

حوزه/ انجمن اسلامی امام مهدی ایتالیا طی بیانیه ای تاکید کرد: ما مسلمانان، برای عیسی مسیح احترام قائل هستیم. ما به تولد معجزه آسای او به طوری که در قرآن کریم حکایت شده، تشهد می دهیم و در انتظار بازگشت او در کنار امام مهدی(عج) هستیم و معتقدیم که بر نیروهای دجّال غلبه خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از روزنامه اَونیره چاپ ایتالیا، انجمن اسلامی «امام مهدی» شهر رم با صدور اطلاعیه ای حمایت خود را از حضور نمادها و برگزاری مناسبتهای دینی مسیحی در مدارس ایتالیا، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: حق برگزاری اعیاد مسیحی در اعتقادات اسلامی پیش بینی شده و از نظر اعتقادی، هیچ مانعی برای برگزاری مناسبتهای مسیحی در کشورهای اسلامی وجود ندارد. ما به عنوان شهروندان ایتالیایی مسلمان نه تنها اعتراضی به وجود نمادهای دینی و گرامیداشت اعیاد مسیحی در کشوری که دارای سنت مسیحی است، نداریم، بلکه به کاهش نمادهای دینی که میراث معنوی بوده و گفتگو و درک متقابل ریشه در آن دارد، علاقه ای نداریم.

انجمن اسلام امام مهدی تاکید کرد: ما مسلمانان، برای عیسی مسیح(ع) احترام قائل هستیم. ما به تولد معجزه آسای او از رحم مریم(س) باکره، بطوریکه در قران کریم حکایت شده، تشهد می دهیم و در انتظار بازگشت او در کنار امام مهدی(عج) هستیم و معتقدیم که بر نیروهای دجّال غلبه خواهد کرد. بنابراین ما نه تنها نسبت به وجود نمادهای مسیحی و یا گرامیداشت اعیاد کاتولیک پیش داوری منفی نداریم، بلکه امیدواریم که این نمادها بتواند سرمایه ای برای موطن مشترک آسمانی ما و در برابر تفکر نهیلیزمی(پوچ گرایی) و بحران معنوی پیش روی ما، و شکلی از پایبندی به سنتهای دینی باشد.

خاطر نشان می شود انجمن اسلامی امام مهدی از سوی تعدادی از شیعیان مقیم رم اداره می شود و در مناسبت های دینی و مذهبی، ویژه برنامه هایی برای شیعیان و مسلمانان آن دیار دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha