سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
حجت الاسلام حمید ارشاد

حوزه/معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی از برگزاری دوره تربیت مشاور در حوزه علمیه این استان خبرداد.

حجت الاسلام ارشاد در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری حوزه  با اعلام این مطلب اظهارداشت: مشاوره از اصول مهم زندگی بوده و در آیات و روایات اسلامی هم به آن تاکیدشده است؛ از طرفی امر مشاوره در حوزه بسیار مهم و حساس بوده و  هر کسی قادر به فعالیت در این زمینه نیست لذا باید از بین حوزویان و طلاب افرادی برای این مهم انتخاب و تربیت شوند.

وی افزود: در همین زمینه در حوزه استان تصمیم گرفته شد تا از اساتید حوزه افرادی جهت مشاوره انتخاب و آموزش های لازم را ببینند که پس از فراخوان علاقه مندان ثبت نام  و  مصاحبه دوره «آشنایی با مهارت‌های مشاوره و راهنمایی» با حضور53 نفر از طلاب و روحانیون برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی  با بیان اینکه این مصاحبه توسط حجت الاسلام امیری مسئول دفتر امور مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه انجام شد، گفت: از مجموع 53 نفر شرکت کننده در این مصاحبه حدود 40 نفر از طلاب و روحانیونی که در مصاحبه حد نصاب نمره را کسب کنند می توانند در دوره «آشنایی با مهارت‌های مشاوره و راهنمایی» شرکت کنند.

وی در خصوص مزایای شرکت در این طرح بیان داشت: افرادی که در آزمون نهایی قبول شوند علاوه بر اعطای گواهی پایان دوره، خواهند توانست در دوره تکمیلی نیز شرکت کنند.

حجت الاسلام ارشاد تصریح کرد: هدف از برگزاری  طرح فوق این است که در نهایت این افراد آموزش دیده در مدارس علمیه استان به مشاوره طلاب بپردازند

معاون تهذیب حوزه علمیه استان آذربایجان غربی یادآور شد: دوره تکمیلی آموزش افراد منتخب به مدت 6ماه از نیمه بهمن ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از برگزاری این دوره بتوانیم مرکزمشاوره حوزه علمیه آذربایجان غربی را راه اندازی نماییم تا علاوه بر طلاب و خانواده های حوزوی به عموم مردم هم مشاوره بر پایه علوم اسلامی ارائه دهند .

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha