سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی موسسه دارالاعلام

مدیر سایت « الوهابیه» گفت: پایگاه های اطلاع رسانی متعددی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند ولی مشکلات بسیاری در این زمینه دیده می شود؛ از جمله چالش ها و آسیب هایی که در این سایت ها به چشم می خورد، می توان به سطحی بودن مطالب، توجه نکردن به حساسیت های این حوزه و عدم تفکیک بین اهل سنت و وهابیون اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عبدالملکی مدیر سایت الوهابیه  در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی تخصصی نقد وهابیت  که با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزارشد گفت: وجود صدها سایت وهابی در سراسر دنیا ما را بر آن داشت تا با همین ابزار در مقابل آنها صف آرایی کنیم.

وی افزود: در موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل بیت(ع) سایت تخصصی با عنوان پایگاه نقد وهابیت ایجاد شد و در  این مدت مشغول توسعه و جمع آوری اطلاعات عملی در این زمینه بوده است.

این محقق حوزه بیان کرد: این پایگاه اطلاع رسانی تخصصی در سال 92 کار خود را آغاز کرده است و با 6 هزار مطلب و با دو زبان فارسی و عربی از جمله پایگاه های شاخص در نقد وهابیت به شمار می رود.

مدیر سایت اطلاع رسانی الوهابیه گفت: پایگاه های اطلاع رسانی متعددی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، ولی مشکلات بسیاری در این زمینه دیده می شود؛ از جمله چالش ها و آسیب هایی که در این سایت ها به چشم می خورد، می توان به سطحی بودن مطالب، توجه نکردن به حساسیت های این حوزه و عدم تفکیک بین اهل سنت و وهابیون اشاره کرد؛ این پایگاه سعی کرده است از این نقایص فاصله گرفته و به جامعیت نسبی دست یابد.

وی افزود: همانگونه که بیان شد یکی از خطاهای فاحش در این زمینه فرق نگذاشتن میان اهل سنت و وهابیت است؛ وهابیت دشمنی مشترک برای شیعه و سنت است و پایگاه نقد وهابیت از مقالات عالمان در نقد وهابیت استفاده کرده است.

این محقق حوزه بیان کرد: حضور فعال و کارشناسان در این پایگاه موجب جمع آوری 1500 مقاله عربی و جمع آوری صدها سند در این حوزه شده؛ این پایگاه به جریان شناسی، تاریخی و عقاید می پردازد؛ جریاناتی مثل اهل حدیث، طالبان،‌سلفیان و جهادی و... از جمله این بخش ها است.

وی گفت: در بخش تاریخی در این سایت به تبیین کارنامه جنایات و شخصیت شناسی وهابیت پرداخته شده است و به نقد اندیشه حدیثی و تفسیری آنها نیز پرداخته شده است؛ در یک دسته بندی دیگر مطالب این سایت در 9 عنوان قابل دسترسی است؛ ایجاد شبکه درختواره ویژه نامه  و اخبار و... از جمله بخش های این سایت است.

حجت الاسلام عبدالملکی بیان کرد: 19بسته علمی ویژه نامه تکفیر، آسیای میانه و معرفی پایان نامه ها و پرسش و پاسخ و معرفی کتاب های نقد وهابیت از جمله بخش های دیگر این سایت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالهادی موسوی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    0 0
    احسنتم