چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
بانوان مسلمان و مسیحی در ایالت میشیگان

حوزه/ بانوان مسلمان و مسیحی در ایالت میشیگان با همکاری همدیگر و تقویت دوستی، قصد ایجاد سرپناهی برای قربانیان خشونت خانگی در این شهر دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam.net، بانوان مسلمان و مسیحی در شهر صنعتی وین واقع در جنوب شرقی ایالت میشیگان در آمریکا با همکاری همدیگر و تقویت دوستی، قصد ایجاد سرپناهی را برای قربانیان خشونت خانگی در این شهر دارند. این گروه نسبتا سازمان‌یافته متشکل از 50 بانوی مسلمان و مسیحی با سنین و پیشینه‌های مختلف هستند که همگی از اعضای ثابت مسجد یا کلیسا هستند.

حسینا عبدو، ساکن ناحیه کانتون که مدیر امدادرسانی جامعه مسلمانان در ناحیه غربی کانتون است درباره هدف‌شان در ایجاد همکاری مشترک میان مسلمانان و مسیحیان به خبرنگاران گفت: در حال حاضر مسئله مهم ایجاد تغییر مثبت در جامعه است. ما با ایجاد این رابطه می‌خواهیم تغییرات مثبت ایجاد کنیم و معتقدیم که جامعه ما تنها زمانی قوی می‌گردد که بتوانیم با همکاری و همبستگی و در کنار همدیگر کار کنیم.

نانسی سولیوان، که عضو بلندمدت نخستین کلیسای پرسبیتری است، درباره چگونگی آشنایی با حسینا می‌گوید: این آشنایی یک سال پیش و زمانی اتفاق افتاد که به همراه همسرم در یک جلسه عمومی در مسجد، در پی واقعه  تیراندازی به سه دانشجوی مسلمان در کارلینای شمالی شرکت کرده بودیم. حسینا این زن دوست‌داشتنی در صندلی پشتی من نشسته بود و ما همان جا با هم آشنا شده و به هم شماره تلفن دادیم و متعهد به این رابطه شدیم که منجر به آغاز این حرکت شد. سپس در رابطه با دوستان‌ همدیگر قرار گرفته، و درباره خانواده، مشاغل، تاریخ خانوادگی و آینده با همدیگر صحبت کردند. من متوجه شدم که او حقیقتا شباهت‌های زیادی با من دارد، البته به جز اینکه باور دینی متفاوتی داشتیم و این آغاز همه چیز بود.

روابط میان ادیانی میان آن‌ها زمانی تقویت شد که عبدو و دیگر زنان مسلمان در بهار 2015 سالیوان و دوستانش را به نشستی دعوت کردند.

آلیسا بلانک، ساکن ناحیه نورث ویل از دوستان سالیوان در این باره گفت: ما تصمیم گرفتیم به جای تفاوت‌ها به نقاط مشترک میان همدیگر توجه داشته باشیم. ما به آنچه در حال رخ دادن در جامعه ماست اهمیت می‌دهیم. مشغله فکری همه ما تحصیلات فرزندان‌مان، شغل و داشتن یک محله امن است. ما نگرانی‌ها و انتخاب‌های یکسانی داشتیم و همین مسئله منجر به ایجاد گفتگوهای بلند، جالب و پرصحبتی میان ما شد.

بلانک در ادامه گفت: هدف اصلی ما تاکید روی این مسئله است که نشان دهیم ادیان هر دوی ما ابراز عشق و دوستی به دیگری را آموزش می‌دهد و این مسئله محرک اصلی ماست.

عایشه جوز، یکی از اعضای مسجد نیز در این باره گفت: در آیین اسلام شما یک معتقد واقعی نیستید مگر اینکه آنچه برای خود می‌پسندید برای برادرتان نیز بپسندید و ما همه خواهران همدیگر هستیم. و این شعار اصلی ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha