چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
بصیرت

حوزه/فریاد «هل من ناصر ینصرنی» به معنای غریب ماندن امام حسین (ع) نیست، بلکه فریاد اتمام حجت ولی زمان و ایجاد فرصت برای افرادی است که می خواهند به راه حق برگردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام خوش بیان، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه علی بن ابيطالب(ع) با بیان این که عاشورا از شعائر الهی است و امکان ندارد که از بین برود، گفت: چطور باور کنیم صفا و مروه و یک بیابان بي آب و علف، جزو شعائر الهی هستند، اما عاشورا که در آن پسر پیامبر(ص) خدا و هفتاد و دو تن از یاران ایشان را به شهادت رسانده اند، از شعائر الهی نباشد؟

وی با اشاره به روایت «حسین منی و انا من حسین»، اظهار کرد: دلیل این که پیامبر(ص) خود را از امام حسین(ع) می دانند، این است که بقای اسلام وابسته به نهضت ایشان مي باشد.

حجت الاسلام خوش بیان هم چنین با استناد به آیه «ان القرآن یهدی للتی هی اقوم...» و روایت«ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة»، ابراز کرد: قرآن و اهل بیت (ع) در مسیر هدایت انسان مکمل هم عمل می کنند و رسیدن به مقصد بندگی بدون یکی از این دو ممکن نیست.

وی افزود: فریاد «هل من ناصر ینصرنی» به معنای غریب ماندن امام حسین (ع) نیست، بلکه فریاد اتمام حجت ولی زمان و ایجاد فرصت برای افرادی است که می خواهند به راه حق برگردند.

سه سؤال اساسی براي پذیرش اعمال

اين استاد حوزه علمیه، طلاب را به مطالعه دقیق دروس حوزوی سفارش کرد و گفت: سر دوراهی های زندگی با مطالعه و تحقیق، جلو بروید و احساساتی عمل نکنید.

وی با مطرح كردن سه سوال با اين مضمون كه يك عمل را «برای چه کسی»، «با چه نیّتی» و «چگونه» انجام دادیم؟ تصریح کرد: زمانی مهر قبولی بر اعمال ما زده می شود که بتوانیم پاسخ مطلوبی به این سه سؤال بدهیم.

حجت الاسلام خوش بیان با اشاره به اهمیت تفاوت نیت های انسان در انجام اعمال، عنوان کرد: به پیامبر(ص) دستور داده می شود که مسجد ضرار را خراب کند، اما دو رکعت نماز در مسجد قبا معادل یک عمره شمرده می شود.

وی با یادآوری اهمیت استفاده از اوقات شب و سحر، عنوان کرد: یکی از مواردی که زمین به درگاه الهی ناله می کند، مربوط به زمانی است که انسان در بین الطلوعین خواب باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha