دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
طلاق

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: در حال حاضر یکی از عوامل ازدیاد آمار طلاق در کشور آسیب های ناشی از حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی مبتذل است.

حجت الاسلام و المسلمین عزیزالله فهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که در وضع فعلی شاهد روند صعودی آمار طلاق در کشور هستیم، اظهار داشت: بی تردید این موضوع می بایست از سوی مسئولان و کارشناسان و نخبگان حوزه و دانشگاه به دقت ریشه یابی و علت یابی شود تا بلکه بتوانیم برای مقابله با آن یک برنامه ریزی درست و منسجمی داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به تأثیر بسیار زیاد ابزارهای رسانه ای نوین در فروپاشی برخی خانواده ها افزود: متأسفانه فرهنگ وارداتی غرب از طریق ابزارهایی همچون شبکه های ماهواره ای مستهجن، سایت های نامناسب اینترنتی و همچنین شبکه های اجتماعی مبتذل، آسیب های فراوانی به فرد و خانواده ها وارد کرده که یکی از ریشه های این مساله نیز آشنا نبودن با مبانی حقوقی و فرهنگی می باشد.

این حقوقدان حوزوی با بیان این که مساله طلاق آن قدر این روزها جدی شده که نمی توان از تاثیرات بسیار نامطلوب آن در اجتماع غافل شد ، گفت: هم اکنون بنا بر آمار مراکز معتبر به طور متوسط از هر سه ازدواج یک مورد آن در تهران به طلاق می انجامد و تاسف بیشتر وقتی است که می شنویم به جای جشن های ازدواج به تدریج رسم نامطلوب جشن طلاق در حال عُرف شدن در بین برخی افراد و خانواده هاست.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بسیاری از زوجین به این جهت که چندان با مباحث حقوقی به خصوص در زمینه حقوق خانواده، آشنایی ندارند، در زندگی خود دچار مشکلاتی می شوند و حال آن که گاهی با یک مشاوره خوب و نیز نشستن پای صحبت دلسوزانه بزرگترهای فامیل و کسانی که سرد و گرم روزگار را چشیده اند می توان بسیاری از سوء تفاهم ها را گرفت.

وی گفت: البته در کنار مساله آگاهی بخشی و فرهنگ سازی می بایست زمینه هایی که موجب می شود کانون خانواده دچار تلاطم و احیاناً فروپاشی شود را شناسایی و آن ها را از میان بُرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha