جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
شهید قنوتی

مراسم تشییع مادر شهید قنوتی، نخستین شهید روحانی دفاع مقدس فردا در آبادان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، بر اساس این گزارش، این مراسم ساعت 14 از چهار راه لین یک به سوی مصلی شهرستان آبادان با حضور، علما، روحانیان، خانواده های شهدا و عموم مردم شهید پرور این شهرستان برگزار می شود.

گفتنی است: مادر روحانی شهید حجت الاسلام و المسلمین شریف قنوتی در سن 96 سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

خاطرنشان می شود، روحانی شهید حجت الاسلام و المسلمین شریف قنوتی، در سوم تیر 1313، در خانواده‏ای مذهبی، در اروند کنار از توابع آبادان به دنیا آمد و تحت تعلیم و تربیت پدر و مادری پارسا و باتقوا قرار گرفت،

شهید شریف قنوتی، مقدمات علوم اسلامی را در آبادان و نزد عمویش، شیخ عبدالستار اسلامی که از بزرگان خوزستان بود، فراگرفت. او در سال 1332 وارد حوزه علمیه آبادان شد و پس از دو سال تحصیل، به حوزه علمیه بروجرد رفت و از محضر آیت الله العظمی بروجردی ‏الله بهره‏ها برد. او سپس به قم عزیمت کرد و با شرکت در درس حضرت امام خمینی و آیت الله العظمی گلپایگانی ‏ از محضر آنان استفاده برد و به درجه اجتهاد رسید.

شهید محمد حسن شریف قنوتی با شروع جنگ تحمیلی، نخستین ستاد کمک رسانی و پشتیبانی جنگ را در بروجرد دایر کرد و برای کمک به جبهه‏های نبرد، در سوم مهر 1359 همراه کاروانی متشکل از 21 کامیون آذوقه، به خرمشهر رفت و سرانجام دراین مسیر نیز به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha