سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
قیاسی

حوزه/ استاد پیشکسوت حوزه علمیه خواهران استان یزد عمل به توصیه های بهداشتی برای ماندن در خانه و قطع زنجیره بیماری کرونا را یک تکلیف الهی امروزی برای شیعیان با هدف حفظ جان مردم در جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، منصوره قیاسی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه خواهران که اصالتا مشهدی است و قبل از تعطیلی مدارس علمیه به مشهد مقدس سفر کرده بود به واسطه رعایت نکات بهداشتی و تأکید علما از بازگشت به یزد خودداری کرده است و با ارسال پیام صوتی به بانوان طلبه یزدی با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) از پشت درهای بسته حرم رضوی، این روز را به بانوان طلبه تسلیت گفت.

وی اظهار امیدواری کرد: هر چه زودتر بلای بیماری از سر مسلمانان و دنیا رفع شود و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به زیارت قبور مطهر اهل بیت به خصوص علی بن موسی الرضا(ع)مشرف شوند.

استاد حوزه خواهران ابراز کرد: بعضی از علاقه مندان در مشهد مقدس از پشت درهای بسته زیارت خاصه را به نیابت از همه دوستان و آشنایان و زوار علی بن موسی الرضا(ع) قرائت می کنند و برای بازگشت شرایط عادی و سلامتی همگان دعا می کنند.

قیاسی خاطر نشان کرد: با توجه به همزمانی اولین روز سال نو و شهادت امام هفتم باید حرمت این روز نگاه داشته شود و از طرفی بسیاری از مردم به خاطر از دست دادن عزیزانشان به دلیل بیماری کرونا مصیبت زده هستند و یا عزیزانشان در بیمارستان ها بستری هستند و از فرصت امروز برای دعا و نیایش استفاده کنیم و از تبریک عید بپرهیزیم زیرا عید مبعث که دو روز دیگر از راه می رسد می توان تبریک گفت.

فرصت پایانی ماه رجب را در خانه به دعا بپردازیم

وی اظهار کرد: روزهای پر از معنویت ماه رجب رو به اتمام است و به همگان خصوصا بانوان طلبه توصیه می کنیم همچنان که همگان را به درخانه ماندن توصیه می کنند از فضیلت روزهای باقی مانده غافل نشوند.

استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد، رعایت توصیه های بهداشتی و در خانه ماندن در شرایط فعلی را با هدف پیشگیری از شیوع بیماری یک تکلیف و واجب عینی دانست و گفت: یکی از نشانه های شیعه عمل به تکلیف است که در شرایط امروز جامعه افرادی که شغلی ضروری و یا به کار جهادی مشغول نیستند بهتر است در خانه بمانند و از روزهای پایانی ماه رجب با انجام مستحبات این ماه، خود را بیش از گذشته به خداوند نزدیک کنند و برای مدافعان سلامت و بیماران و جهادگرانی که جان خود را در کف دست گذاشته و در این شرایط به داد بیماران و مردم می رسند دعا کنند.

قطع زنجیره کرونا یک تکلیف همگانی است

قیاسی تأکید کرد: امروز بارها از صدا و سیما و رسانه ها گفته شده است که به دیدن پدران و مادران سالمند خود نروید و بهتر است مردم این مسأله را رعایت کنند تا در قطع زنجیر کرونا سهیم باشند و بدانند که این هم یکی از امور واجب و تکلیف برعهده آنان است و اگر کوتاهی کنند باید در برابر خداوند و وجدان خود پاسخگو باشند.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شهر یزد ابراز کرد: ان شاء الله خداوند به برکت حضرت  رسول اکرم(ص) و به حق آقا موسی بن جعفر(ع )و فرزندشان آقا علی بن موسی الرضا(ع) و این مملکت که متعلق به ایشان هست عنایت خاصه را به مردم این کشور بنمایند و هر چه زودتر خداوند این ویروس را از سر این مملکت و همه مردم جهان کوتاه کند.

استاد پیشکسوت حوزه علمیه خواهران استان یزد از همه بانوان طلبه جهادگر که به صورت داوطلبانه در خط مقدم مبارزه با کرونا اعم از تولید البسه بیمارستانی برای مدافعان سلامت، دوخت ماسک و ...فعالیت دارند و برای همکاری با مدافعان سلامت در بیمارستان ها اعلام آمادگی کرده اند سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha