پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
پاسخ رئیس جدید شورای جهانی کلیساها به نام مدیر حوزه های علمیه ایران

حوزه/ دکتر آیون سوکا سرپرست جدید شورای جهانی کلیساها در پاسخ به نامه آیت الله اعرافی گفت: از درد و رنج شدید مردم ایران در بیماری همه گیر کویید۱۹ آگاه هستیم. ما می‌دانیم که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران وضعیت بسیار دشوار کنونی را تشدید کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سرپرست جدید شورای جهانی کلیساها، به نامه آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه پاسخ داد.

در این نامه آمده است: من از نامه اخیر شما و بخاطر آرزوی همکاری در بین ملل و جوامع مذهبی جهان در ابراز عدالت و رفاه همه مردم بویژه کسانی که در این بحران کنونی آسیب پذیرتر هستند تشکر می کنم.

نامه شما یک روز پس از جشن مسیحیان عید پاک رسید. اعتقادی که همه مسیحیان در مورد مرگ و رستاخیز عیسی مسیح دارند به ما اطمینان می دهند که علیرغم همه نشانه های مرگ و تاریکی در این جهان ، حکمت دوست داشتنی خدا حرف آخر را دارد و خداوند همیشه در تلاش است تا خیر را به ارمغان آورد.

عیسی مسیح همچنین انسان نمونه ای است که ما را وادار می کند راه های عملی برای تعامل با رنج همه همسایگان خود پیدا کنیم. در شورای جهانی کلیساها ما همیشه مشتاق هستیم که با همکاری دوستان و سازمان های شریک از ادیان دیگر، راه های انجام این کار را بیابیم،  و می دانیم که دستور همسایه خود را دوست بدارید به اشکال مختلف در بسیاری ادیان و سنت ها آمده است.

در شورای جهانی کلیساها مدتی است که از درد و رنج شدید مردم ایران در طی بیماری همه گیر کویید۱۹ آگاه هستیم. به ویژه نگران مردم شهر خود شما یعنی قم هستیم که به نظر می رسد سخت درگیر شده اند. ما می دانیم که تحریم های اعمال شده علیه ایران وضعیت بسیار دشوار کنونی را تشدید کرده است.

شورا، به همراه سازمان «اتحاد عمل کلیساها» و «شورای ملی کلیساهای مسیح» در ایالات متحده، اخیراً درخواستی را برای رئیس جمهور آمریکا برای لغو تحریم ها صادر کرده اند.

من همچنین می خواهم که از تأملات نهایی شما در مورد امکان همکاری بین حوزه های علمیه ایران و نهادهایی مانند شورای جهانی کلیساها قدردانی کنم. ما این روابط را بسیار ارزشمند می دانیم و خوشحال می شویم بداینم چگونه می توان روابط موجود ما با همکارانمان در تهران را توسعه داد.

من نامه شما را با همکاران در شورا به اشتراک می گذارم و ما درباره نکاتی که شما بیان می کنید و اینکه چه پیشرفت های دیگری در نظر گرفته می شود ، تأمل خواهیم کرد.

 در پایان بار دیگر از نامه بسیار خوب از سوی شما تشکر می کنم و مطمئن باشید ما در این زمانه رنج های شدید مردم ایران را در دعاهایمان فراموش نمی کنیم.

ارادتمند شما

کشیش دکتر آیون سوکا، سرپرست شورای جهانی کلیساها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 0
    شما بیشتر باید به فکر بدبختی خودتون باشید نمی خواد نگران مردم ایران باشید اون هم کشوری مثل ایتالیا که با بدترین وجه داره با بیماری دست وپنجه نرم می کنه شما اروپایی ها شر نرسانید خیرتان پیش کش
    • محمد IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      0 0
      اولا این اقا تو امریکاست نه ایتالیا دوما ایران بهش نامه داده برای تعامل و همکاری واونم جواب داده سوما اینها رهبران ادیان هستند و ربط زیادی به سیاستمداران ندارند چهارما ارتباطات میان ادیانی با رعایت حساسیت هایش خیلی کار خوبی هست و موجب معرفی اسلام میشه
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    تنها دین مقبول دین اسلام است و لاغیر . گفتگو نه ، هدایت به اسلام آری . تفاوت بین کافر کتابی و غیر کتابی به معنای مشروعیت کتابی نیست ، بلکه به جهت پذیرش برخی از آموزه های دینی تسهیلاتی برای کتابیها در نظر گرفته شده است .