جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به کاهش قیمت دام زنده و متضرر شدن عشایر، گفت: مسئولان امر بدانند محصول عمر عشایر ما لبنیات و گوشت‌هایی است که به بازار عرضه می‌کنند؛ بنابراین اگر تقاضا و عرضه درست تنظیم نشود به عشایر ضربه می‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسئولان بسیج عشایری استان که به مناسبت ۲۹ اردیبهشت، سالروز تشکیل بسیج عشایری برگزار شد، بر رفع مشکلات و نیازمندی‌های عشایر تأکید کرد.

وی اظهار کرد: عشایر ذخیره‌های انقلاب هستند و اگر از ذخیره‌های خود بکاهیم در روند اجتماعی و اقتصادی خود ضرر می‌کنیم.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، عشایر صندوق ذخیره انسانی هر کشور هستند؛ ازاین‌رو باید اهتمام ویژه‌ای به این قشر شود.

وی با بیان اینکه عشایر پشتوانه اقتصاد کشور هستند، خطاب به آنها، اظهار کرد: قدر خود را بدانید، اگرچه زندگی سختی دارید؛ اما تحمل سختی‌ها در فرهنگ عشایر نهادینه شده و علاوه بر این بدانید هر جا سختی باشد آسانی هم در کنار آن هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با تأکید بر اهتمام مسئولان برای رفع مشکلات مربوط به کاهش قیمت دام زنده عشایر، گفت: مسئولان امر بدانند محصول عمر عشایر ما لبنیات و گوشت‌هایی است که به بازار عرضه می‌کنند؛ بنابراین اگر تقاضا و عرضه درست تنظیم نشود به عشایر ضربه می‌خورد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: باید بازار تنظیم شود تا محصول تلاش عشایر بر روی دست آنها نمانده و صدمه‌ای به اقتصاد کشور وارد نشود.

وی با اشاره به نوسانات بازار دام و گوشت، خاطرنشان کرد: باید مدیران و مسئولان برنامه‌ریزی در استان، امور این حوزه را به‌گونه‌ای تنظیم و مدیریت کنند که عشایر متضرر نشوند، به‌عنوان‌مثال اگر گوشت به اندازه کافی داریم نباید واردات گوشت صورت گیرد، ازجمله گوشت‌های یخ‌زده که تنها باید در شرایط اضطرار وارد کشور شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به مسئولان امر، تأکید کرد: باید بازار را برای عرضه محصولات عشایر تنظیم کنیم تا صدمه‌ای نبینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: عشایر در حصر اقتصادی و تحریم دشمنان با تولیدات خود به کمک جامعه می‌آیند و بازوی توانایی برای نظام اسلامی هستند؛ ازاین‌رو نباید مسائلی از قبیل کاهش قیمت دام زنده سبب شود زحمات یک‌ساله عشایر به نتیجه نرسد.

وی تصریح کرد: باید مسئولان تلاش کنند نیازمندی‌های عشایر را بشناسند و مشکلات و کاستی‌های آنها را برطرف کنند ازجمله اینکه در عرضه محصولات آن‌ها زمینه‌های خوبی فراهم کنند تا محصولات عشایر بر روی دست آن‌ها نمانده و ضرر نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha