جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی

حوزه/مدیر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم بابیان این‌که تمامی پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس حوزوی رعایت شده است، گفت: الزامی هم به حضور طلاب نیست و حضور آن‌ها صرفاً اختیاری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بازگشایی درس‌های خارج و سطوح عالی حوزه از امروز اظهار داشت: بعد از دستور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور مبنی بر بازگشایی مدارس علمیه بلافاصله اقدامات لازم در زمینهٔ بهداشتی با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: جلسات مختلفی نیز برای برنامه‌ریزی برگزاری کلاس‌ها صورت گرفت و هماهنگی لازم در زمینهٔ آموزش نیز صورت گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامدی ابراز داشت: مقرر شد که آموزش‌های مجازی کماکان ادامه داشته باشد و از فضایی که ایجادشده کماکان طلاب بهره‌مند بشوند.

وی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل و تصمیم‌گیری صورت گرفته دروس خارج و دروسی که نتوانسته‌اند به حد لازم تدریس داشته باشند یا این‌که طلبه‌ها اشکالاتی دارند در این بازگشایی بتوانند به‌صورت حضوری این موارد را پیگیری کنند.

مدیر سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: فقط طلبه‌هایی که در قم ساکن هستند باید در کلاس‌ها حضور داشته باشند و برای طلبه‌های شهرستانی الزامی به حضور نیست علاوه بر این‌که مدارس خوابگاهی نیز بازگشایی نمی‌شوند.

وی تأکید کرد: برای شروع کلاس‌ها مدارس به‌صورت کامل ضدعفونی شده‌اند و در ورودی مدارس علمیه دستگاه‌های تب سنجی برای کنترل دمای بدن طلاب در نظر گرفته‌شده است علاوه بر این در کلاس‌ها بحث فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شده و طلاب حتماً باید در کلاس از ماسک استفاده کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامدی افزود: علاوه بر این روزانه کلاس‌ها ضدعفونی می‌شود تا تمامی موارد بهداشتی در بازگشایی مدارس علمیه رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: الزامی هم به حضور طلاب نیست و حضور آن‌ها صرفاً اختیاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    4 0
    با سلام بعض مدارس حضور رو اجباری کردن؟
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    خوبه فقط باید موسسات حوزوی هم تابع باشند نه خودمختار که مشکلی پیش نیاد
  • محمد IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 0
    اینکه گفته شد تا الآن بصورت مجازی تدریس میشده واقعیت نداره، تنها مرجع رسمی برای کلاس آنلاین سامانه نجاح مرکز مدیریت بوده که بنده چندین بار مراجعه کردم ولی دریغ از یک ساعت تدریس یا یک فایل ظبط شده، هیچ گونه مورد درسی وجود نداشت، اساتید هم اصلا اطلاع رسانی نکردند که آیا در فضای مجازی و پیامرسانها برنامه‌ای برای تدریس دارند یا ندارند.. خلاصه بنده که چیزی ندیدم
  • ج IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 1
    درحرف های تان تناقض هست .بالاخره حضور الزامی یا نه؟
    • محمد IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
      0 0
      سلام حالا سایت رسمی به کنار ولی برخی از حوزه خودشان دروس مجازی دارند و پیگیری میکنند و حتی ازمون نیز میگیرند
  • علی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    1 0
    سلام.کدوم پروتکلهای بهداشتی رعایت شده.انصافا مدارس دیگه بازدید کردید این حرفا میزنید.اصلا اصول بهداشتی رعایت نشده خواهشا مسولان حوزوی بیماری شوخی نگیرند.
  • نوری IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    با سلام همسر بنده طلبه حوزه خواهران بندرانزلی هستند ، متاسفانه حوزه علمیه بندرانزلی واقعا ضعیف عملکردند تو وضعیت کرونا ، از نظر گسترش سطوح اطلاع رسانی و هم مبحث اموزشی ... بندر انزلی در وضعیت قرمز قرار داشت ولی باعث تاسف هست که به جای تعطیل نمودن حوزه و دادن امکانات مجازی و مشخص کردن مقدار تدریس برای اساتید در فضای مجازی ... بدون مدیریت و در نظر گرفتن خانواده های درگیر با این اپیدمی ... بد عملکردی داشته و سر حرف هم که میشود حوزه واحد انزلی میگویید ما از خود اختیاری نداریم ... و چپ و راست هم مرکز برایمان دستورات مختلف ارسال میکند ... خطاب به مسئولان حوزه علمیه کل کشور ! اینطور عملکرد باعث دلسردی می‌شود اقا بلدنیستین برید از این میز دل بکنید ! حضرت اقا فرمودند : مراقب ورود افراد به حوزه باشید !(اقایان مسئول حوزه یه سال ازمون ورودی فرمالیته و الکی گرفتن بعد امسال ول کردن) اقا فرمودند ! طلبه ها رو اموزش های به روز با متد و شیوه جدید اشنا کنید ... موانع تحصیلیشون حل بشه ! (اقایان مسئول با ارسال دستورات لحظه ای و بدون فکر و احمقانه و عجیبشان باعث ایجاد مشکل برای طلبه ها شدند) هر چی آقا میگن و اینقدر تاکید برای این مسائل ...انگار دور از جونشون برای خرها یاسین تلاوت میکنند ... خدایا خائنین به نظام و انقلاب و اسلام رامحو و نابود بگردان ...و سیستم دینی و علمی این حکومت شیعی را از شر حمقا و جاسوسان و منحرفان دنیایی حفظ بگردان ... اللهم عجل لولیک الفرج
  • سعید IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    سلام بنده یکی از طلاب حوزه امام صادق کرج (واقع در شهر کرم)هستم سطوح عالی رو اجباری کردن برخلاف نظر آقای اعرافی لطفاپیگیری بفرمایید
  • یاسر IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    سلام مدارس حوزه اصفهان همه پایه و سطوح را باز گشایی کردند. حتی حجره ها و خوابگاه هم گفتند باز می باشد مگر کرونا در استان اصفهان تمام شده
  • یاسر IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    سلام مدارس حوزه اصفهان همگی باز گشایی شدند و گفتند اگر سر کلاس حلگاضر نشوید حذف میشوید و امتاحانات را به صورت حضوری بر گزار کردند مگر کرونا در استان اصفهان تمام شده؟
  • محمد IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    حوزه علمیه خواهران تبریز،امتحانات حضوری میگیرن،لطفا رسیدگی کنید،ممنون.
  • رفیعی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    سلام تا هنوز درسها ازطریق فضای مجازی ادامه داشته،الان نزدیک امتحانات است،معلم نیست که امتحان حضوری برگزارمیشه یا آنلاینی؟ موفق باشبد
  • محمد مهدی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    پروتکل بهداشتی؟؟؟ ههه
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    دقيق متوجه نشدم دوپهلو سخن فرمودید حضور الزامی هست یا نیست ؟
  • محمد.ص IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    سلام چرا حوزه های اصفهان علی الخصوص کاشان بازگشایی شده ..!؟ مگه اصفهان یا همون کاشان کرونا نمیگیرن!! اونا دارویی دارن..! چرا حتی حجره و خوابگاه هم باز شده ...!!!