چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
مجلس شورای اسلامی

حوزه/ سرپرست معاونت پژوهش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: فلسفه تشکیل مرکز تحیقات اسلامی مجلس بر اساس اصل چهارم قانون اساسی است که می خواهد همه قوانین از منظر شرع مقدس بگذرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر جواد ابراهیمی طی سخنانی در دیدار مسئولان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی، خاطرنشان کرد:  حضرت امام (ره) نیز در سخنانی فرموده بودند که در مجلس باید به گونه ای قانون تصویب کند که وقتی به شورای نگهبان رفت، بدون اما و اگر تصویب شود و تأسیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس یک اتفاق مبارکی بود که به عنوان یک فیلتر قبل از بررسی طرح و لایحه در مجلس، نقش خود را ایفا می کند.

ابراهیمی با اشاره به تشکیل شورای فقهی مرکز نیز گفت: در کمیته های مختلف شورای فقهی، اساتید سطوح عالی حوزه حضور پررنگ داشته و کمک کردند.

وی ادامه داد:  نقش مرکز به گونه ای است که در بیان بعضی از مراجع تقلید چنین آمده است: فلسفه انقلاب اسلامی تشکیل مراکزی از این دست بوده که زمینه ساز قانون گذاری مبتنی بر شرع مقدس باشد.

 سرپرست معاونت پژوهش مرکز  تحقیقات اسلامی مجلس، شرکت در یک هزار و ۲۰۰ جلسه کمیسیون های تخصصی مجلس، تهیه بیش از ۴۰۰ گزارش علمی، انتشار ۲۸ شماره مجله تخصصی دین و قانون، دریافت استفتاء از دفاتر مراجع تقلید، تهیه پیش نویس های قانونی، انعقاد ۷۰ تفاهم نامه را مراکز مختلف علمی و پژوهشی، همکاری ۴۵۰ استاد حوزه و دانشگاه با این مرکز، چاپ و انتشار ۱۶ عنوان کتاب، برگزاری سه دوره کنفرانس بین المللی فقه و قانون و ... را از جمله فعالیت های مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ذکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha