چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ |۱۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 17, 2024
سید ابراهیم حسینی‌اراکی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: در بیش از ۹۰۰ آیه قرآن کریم از رحمت الهی سخن به میان آمده و در برخی آیات هم ماه رجب ظرف تحقق این رحمت واسعه معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی طی سخنانی در شام میلاد امام باقر علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از موضوعات فوق‌العاده مهم که از اساسی‌ترین موضوعات عبادی است و در قرآن مجید بیش از ۹۰۰ آیه در این زمینه واردشده و هزاران روایات این موضوع مهم و ابعادش را بیان کرده‌اند که ماه رجب نیز ظرف تحقق و تجلی این موضوع است بحث رحمت الهی است.

وی افزود: طبق روایت زمانی که ماه رجب حلول می‌کرد رسول خدا مسلمین را جمع و در میان آن‌ها صحبت می‌نمودند و می‌فرمودند که ماه بزرگ و بابرکتی به شما سایه افکنده که در آن بارش شدید رحمت الهی بر بندگان نازل می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند قصد دارد بندگان را عزیز و با نعمات بیکران و الطاف خودش بهره‌مند نماید و رحمت الهی در این ماه عزیز به‌قدری گسترده و زیاد است که قابل وصف نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی تأکید کرد: در آیه ۱۰۵ بقره و ۷۴ سوره آل‌عمران خداوند می‌فرماید رحمتش وسیع است اما عده‌ای به‌صورت ویژه از این رحمت بهره خواهند برد و اگر کسی بخواهد از این رحمت ویژه برخوردار شود باید به سراغ چیزهایی برود که رحمت ویژه خداوند در آن تجلی بیشتری دارد.

وی یادآور شد: امام رضا علیه‌السلام در کلام نورانی می‌فرماید رحمت خداوند یک‌صد جزء دارد که یک رحمت آن به مخلوقات داده‌شده و تمامی این الطاف الهی تنها تجلی یکی از صد رحمت الهی است و ۹۹ رحمت ویژه الهی برای رسول خدا، حضرت علی علیه‌السلام و خاندان عصمت و طهارت ذخیره‌شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: در این ماه رجب باید دو چیز را در مقام بندگی و عبادت‌ها هدف‌گذاری کنیم تا از بزرگ‌ترین موهبت الهی و از معادن رحمت و انوار الهی برخوردار شویم.

وی در ادامه افزود: امام باقر علیه‌السلام در روایتی کلام نورانی خودشان را با ۶ قسم آغاز کرده و فرموده‌اند به خدا قسم انوار ائمه معصومین در قلوب مؤمنین از نور خورشید در میانه روز بالاتر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی خاطرنشان کرد: اگر انسان در درون و باطن خود ظرفیت برای این انوار الهی ایجاد نکند حتی ذره‌ای از این انوار الهی در دل انسان وارد نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: ماه رجب باید ماهی برای جذب انوار الهی در قلوب شود تا انسان بتواند از رحمت واسعه و ویژه الهی برخوردار شود.

وی تأکید کرد: طبق زیارت جامعه کبیره زمین با نور ائمه معصومین منور می‌شود اما متأسفانه بعضی از انسان‌ها از این نور دور هستند و دچار حیرانی شده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی یادآور شد: ماه رجب ماه لیاقت سازی و آماده نمودن دل است برای بهره‌مندی از رحمت الهی، که دقیقاً رحمت الهی همان خاندان عصمت و طهارت هستند و معادن نور و رحمت الهی، وجود مبارک حضرات معصومین است.

سخنران حرم بانوی کرامت در پایان گفت: ایمان واقعی به خدا و اعتقاد به‌روز قیامت در کنار جهاد فی سبیل الله می‌تواند رحمت واسعه الهی را جذب نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha