شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
شعبانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان از مظاهر اقامه قسط، رشد مردم در مسیر تعالیم انبیا دانست و گفت: خوشبختانه بینش سیاسی در بین مردم افزایش پیدا کرده و مردم خادمان خود را از کسانی که تنها وعده می‌دهند، به خوبی تشخیص می‌دهند و لذا امیدواریم یک دولت اصلح توسط مردم برگزیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در دیدار علی نیکزاد، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه همه انبیا الهی در طول تاریخ، در مسیر بسترسازی برای تحقق عبودیت خداوند، اقامه قسط و اجتناب از طاغوت بوده است، اظهار داشت: در اسلام هر حرکت اجتماعی، سیاسی باید در مسیر تحقق این اهداف باشد و لذا مجلس باید بر اساس این اهداف حرکت کند.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام انتخابات پیش رو، یادآور شد: کاری که در این ایام مردم می‌توانند انجام دهند، انتخاب مسئول و فردی انقلابی است که معتقد به این اهداف باشد.

امام جمعه همدان از مظاهر اقامه قسط، رشد مردم در مسیر تعالیم انبیا دانست و گفت: خوشبختانه بینش سیاسی در بین مردم افزایش پیدا کرده و مردم خادمان خود را از کسانی که تنها وعده می‌دهند، به خوبی تشخیص می‌دهند و لذا امیدواریم یک دولت اصلح توسط مردم برگزیده شود.

وی با بیان اینکه طرح اقدام راهبردی که حضرت آقا از آن به عنوان یک قانون خوب نام بردند، مبتنی بر همین آموزه‌های دینی است، مطرح کرد: در طول تاریخ هرگاه ملتی در برابر دشمن ترسیده، سرش کلاه رفته است، به بیان دیگر هرگاه انقلابی و مبتنی بر اسلام اقدام کرده‌ایم، به موفقیت‌ دست یافته‌ایم و هر زمان ترسیدیم، دچار مشکل شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه در ۴۲ سال گذشته سیاست دشمن، نشان دادن ناکارآمدی‌های نظام بوده و هست، گفت: از آنجایی که دشمن تلاشش بر زیر سوال بردن توانایی‌ها و اقدامات نظام است، لازم است تا دستاوردهای انقلاب اسلامی به مردم گفته شود و اطلاع رسانی شود.

انقلابی بودن تنها به حرف نیست

وی با بیان اینکه دسترسی آسان مردم به مسئولان، از نمادهای انقلابی‌گری است، بر حضور مسئولان در بین مردم تاکید کرد و یادآور شد: انقلابی بودن تنها به حرف نیست، بلکه باید اقدامات، حرکات، نگاه و اندیشه یک مسئول مبتنی بر نهج‌البلاغه، که معیار انقلابی بودن را از آن استخراج می‌کنیم، باشد و بر اساس آن مورد سنجش قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به فرمایشات رهبری که مجلس یازدهم را، مجلس انقلابی نامیدند، مطرح کرد: این یک افتخار برای مجلس است، البته کار را سخت‌تر می‌کند و باید بیشتر مراقب باشند، چرا که دشمن با مشاهده شکل‌گیری یک مجموعه انقلابی سریعا آن را مورد هجمه قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نزدیک شدن به فضای انتخابات نباید زمینه ساز غفلت مسئولان از وضعیت معیشتی مردم شود، گفت: در کنار مسائل اقتصادی لازم است مسئولان به مسئله فرهنگ نگاه ویژه و دقیقی داشته باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم در عرصه اقتصاد موفق شویم، لازمه آن اصلاح و تقویت فرهنگ در جامعه است، عنوان کرد: با وجود آنکه پیشرفت‌ها و رفاه مردم پس از انقلاب افزایش یافته، اما احساس رفاه در بین مردم کاهش پیدا کرده است، که علت آن مورد غفلت قرار گرفتن فرهنگ در طول این سال‌ها است.

وی با اشاره به اینکه تا مسئله فرهنگ به دغدغه مسئولان تبدیل نشود، حتی با وجود تلاش در عرصه اقتصاد، بازهم به موفقیت نخواهیم رسید، مطرح کرد: لازم است مسئله فرهنگ و اقتصاد توأمان با یکدیگر دیده شوند و در کنار هم رشد کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان، نتیجه غفلت از فرهنگ را وارد شدن آسیب به اقتصاد، سیاست و اخلاق در جامعه دانست و یادآور شد: متاسفانه در مجموع باید بگوییم نگاه ضعیفی نسبت به مسئله فرهنگ داشته‌ای، تا جایی که در مناظرات انتخابات در بخش فرهنگی نیز افراد به بیان مسائل اقتصادی روی می‌آورند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه استان همدان نیازمند توجه بیشتری در بخش اعتبارات ملی است، یادآور شد: استان همدان هنوز به نقطه مطلوب در بخش بهره‌مند شدن از بودجه‌های ملی دست نیافته و لازم است که اقدام جدی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha