جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
۱۲ فروردین

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، ۱۲ فروردین را روز بلوغ سیاسی و معرفتی ملت ایران توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی لیالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: امام راحل در پیام مهمی به مناسبت رأی قاطع ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی تأکید فرمودند که صبحگاه ۱۲ فروردین  که روز نخستین حکومت الله است، از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ماست و لذا همه باید در تعظیم و گرامیداشت چنین روزی به سهم و وُسع خویش بکوشیم.

وی افزود: مردم مؤمن، بصیر و انقلابی ایران اسلامی در این روز مهم، به جمهوریت و اسلامیت نظام رای داده و حاکمیت ولایت فقیه را جایگزین حاکمیت طاغوت کردند و از این حیث، ۱۲ فروردین نقطه عطف بسیار کلیدی در تاریخ این مرز و بوم به شمار می رود.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: از این منظر باید دوازدهم فروردین را روز تحکیم پایه های یک نظام الهی و قرآنی در کشورمان دانست که به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی باید آن را جزو مهم ترین اعیاد ملی و مذهبی ما محسوب کرد.

وی بیان داشت: مردم ما تحت هدایت علما و روحانیت آگاه و بیدار و به خصوص ولی فقیهی بصیر و شجاع، در چنین روزی به جهانیان اعلام داشتند که می‌خواهند اسلام با همه ابعادش در این کشور، حاکمیت داشته باشد و دستورات و تعالیم اسلامی مورد عمل قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha