چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
علی رضا سبط احمدی

حوزه / یک‌تهیه‌کننده گفت: متاسفانه تولیدات مناسبتی سیما به ویژه کارهایی که برای ماه مبارک رمضان تولید می‌شوند یک آسیب جدی دارند. آن نیز تعجیلی است که در ساخت این کارها صورت می‌گیرد.

علیرضا سبط احمدی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، آسیب شناسی آثار مناسبتی تلویزیون را ضروری دانست و گفت: معمولاً کارهایی که قرار است برای مناسبت‌های خاص تولید شود یک آسیب جدی دارد، آنهم تعجیلی است که برای تولید آنها رخ می‌دهد، اما امسال برای ماه رمضان اینگونه به نظر می‌رسد که اتفاقات کارشناسی رقم خورده و تولیدات با زمان کافی ساخته شده‌اند، برای همین امیدوارم کارهایی که روی آنتن خواهد رفت از کیفیت خوبی بهره برده باشند.

وی افزود: درباره چرایی پایین بودن کیفیت تولیدات مناسبتی در سالهای پیش، یک نکته وجود دارد آن نیز همان تعجیلی است که در ساخت این گونه تولیدات رخ می‌دهد، اما چرایی این اتفاق خود جای بحث دارد. باور من این است، مدیرانی که در سیما فعالیت می‌کنند متصورند در کاری که انجام می‌دهند مستاجر هستند و انگار قرار است برای شبکه شخصی خود اثر بسازند، بنابراین آنچنان که باید تلاش نمی‌کنند تا کارها با سرمایه گذاری مناسب تولید و پخش شود درصورتیکه موظف هستند حداقل برای دو یا سه سال آینده کار خود برنامه تدوین شده داشته باشند.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه بنای فیلمنامه می‌تواند گام مهم برای تولیدات ماه رمضان باشد، تصریح کرد: به نظرم اگر در این زمینه روی فیلمنامه تمرکز کافی شود اتفاقات خوبی رخ خواهد داد، بنابراین همان اندازه که برای ساخت یک اثر نمایشی لازم است سرمایه گذاری شود باید این زمان و سرمایه در اختیار فیلمنامه نویسان نیز قرار گیرد. در ضمن از مدیران سیما تقاضا دارم که دست تهیه‌کننده و کارگردان را برای تولید باز بگذارند چون اطمینان به آنها مطمئنا جواب بدی به همراه نخواهد داشت. برای مثال سریال‌های «پایتخت» و «نون خ» را مثال می‌زنم که به واسطه اطمینان به عوامل، اتفاقاتی خوب رقم خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha