دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
علی‌اصغر رنجبر

حوزه/ مدیرکل زندان های قم گفت: ۲۱۶ نفر از زندانیان زندان های قم با حضور داوطلبانه در برنامه اعتکاف «در هواخوری خدا» روزهای آخر ماه مبارک رمضان را در نمازخانه زندان‌ها معتکف شدند.

علی‌اصغر رنجبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: آن‌گونه که رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: با فضیلت ترین مردم کسی است که عاشق عبادت باشد و عبادت را در آغوش کشد و از جان آن را دوست بدارد و اعضاء و جوارح خود را با عبادت آشنا سازد و زمان فراغتی را برای عبادت قرار دهد؛ لذا با تاسی به این حدیث گران‌بها، زندانیان زندان‌های قم نیز مطابق دستورالعمل سازمانی، روزهای آخر ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای اعتکاف و عبادت به درگاه الهی غنیمت شمرده و ۲۱۶ نفر از این افراد هم‌اکنون در طرح «در هواخوری خدا» مشغول اعتکاف و عبادت می‌باشند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه برنامه‌های مذهبی با هدف احیای امر اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه در بازپروری و تقویت باورهای دینی زندانیان بسیار مؤثر است و تحقیق و پژوهش نشان داده است که زندانیانی که در برنامه‌های معنوی حضور مؤثر داشته‌اند بازگشت مجدد آنها به زندان‌ها بسیار پائین است.

عضو شورای قضایی استان افزود: حضور زندانیان در طرح اعتکاف «در هواخوری خدا» داوطلبانه بوده و هم‌زمان با دیگر زندان‌های سراسر کشور و به مدت ۳ روز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زندان‌های قم در حال اجرا می‌باشد.

رنجبر تصریح کرد: در این طرح علاوه بر اجرای برنامه‌های معنوی همراه با سخنرانی خطبای مطرح شهر قم و مداحان اهل‌بیت (ع) و همچنین برگزاری مراسم‌های محفل انس با قرآن کریم و جزء خوانی قرآن، فیلم‌های کوتاه مستند، روایتگری سیره ائمه اطهار (ع) و شهدای گران‌قدر هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم نیز با هدف انس مذهبی بیشتر مددجویان برگزار می‌شود.

رنجبر خاطرنشان کرد: هدف اصلی از انجام این طرح سازمانی؛ دمیدن روح معنویت در بطن زندان‌ها، گسترش و ماندگاری فرهنگ سنت اعتکاف با استفاده از ابزار فرهنگی هنری و تعمیق معنویت زندانیان است و قطعاً اجرای این‌گونه برنامه در روحیه زندانیان و تسهیل در گذران حبس بسیار مؤثر می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha