سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/مسئول مرکز هماهنگی و هم اندیشی راهبردی بسیج کشور با بیان اینکه تعامل با چند کشور خاص را حل کننده اقتصاد نمی دانیم، گفت: برای رسیدن به اقتصادی مطلوب، لازم است از نسخه اقتصاد مقاومتی در تمامی زمینه های اقتصادی بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان/سردار علی نصر، صبح امروز در جمع فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی استان هرمزگان  در بندرعباس با بیان اینکه نسخه اقتصاد مقاومتی می تواند دغدغه های اقتصادی را کاهش دهد، تصریح کرد: اتاق بازرگانی از نمایندگان حوزه های مختلف اقتصادی تشکیل شده است و یکی از مولفه های اساسی در سنجش و معیار اقتصاد یک کشور است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم یکی از موضوعات اساسی کشور را در زمان حاضر بررسی کنیم که دارای اهمیت ویژه و تاثیرات بسیار زیادی در زندگی عموم مردم است بدون شک بحث اقتصاد است بیان داشت: فضای مدیریتی حاکم بر اقتصاد و کارگزاران حاکم بر صحنه بسیار موثر بر اقتصاد هستند و هر اقتصادی که در رویکردهای مختلف موفق بوده اند از ضریب بالای مدیریتی برخودار بوده است.

 مسئول مرکز هماهنگی و هم اندیشی راهبردی بسیج کشور افزود: در زمان کنونی با شرایطی که داریم می بایست مناسبت تر  و بهینه تر از وضع موجود قرار بگیریم و به نظر می رسد در فضای کنونی دو گفتمان اساسی در مقابل اقتصاد پیش روی داریم.

مسئول مرکز هماهنگی و هم اندیشی راهبردی بسیج کشور عنوان کرد: تا کنون سیستمی شفاف در راستای اقتصاد کشور به وجود نیامده است، بنابراین مولفه اول اتفاق نظر بر روی نظامی متناسب با کار ارزشی است و دوم وجود نفری که اراده داشته باشد سیستم اقتصاد مقاومتی را اجرا نماید.

وی همچنین در خصوص عقب نشینی بانک ها از رسالت اصلی شان، بیان داشت: بانک ها بلای جان اقتصاد شده اند و خود را به یک بنگاه اقتصادی مبدل ساخته اند.

نصر ،دارا بودن یک درصد جمعیت جهان، ۱۸ درصد ظرفیت منابع نفت و گاز جهانی، برخوداری از ۷ درصد ظرفیت ذخایر معدنی جهان با تنوع های مختلف، موقعیت ژئوپلوتیکی ویژه با دسترسی به آب های آزاد و دریای خزر و دسترسی به بیش از ۱۵ کشور همسایه و قرارگیری در مسیر ترانزیتی غرب به شرق، برخوداری از خاک حاصلخیز، ظرفیت های باغداری و همچنین ظرفیت های علمی از نظر تعداد مهندس فارغ التحصیلی را از مزیت های مهم کشور ایران عنوان کرد.

وی گفت: برخی از کشورها با فراهم کردن یک سری از شرایط و یک مدیریت کارآمد بهره های زیادی را از منابع اندکشان برده اند و با حداقل امکانات بیشترین عرصه های رقابتی را ایجاد کرده اند که می توان به برخی از کشورهای آسیای شرقی و آسیای دور اشاره کرد.

 نصر با بیان اینکه عرصه بین المللی عرصه تبادل متوازن است و نباید اجازه دهیم منابع کشور را به چپاول ببرند، تاکید کرد :تعامل با دنیا را لازم می دانیم اما تعامل با یکی دو کشور خاص را حل کننده اقتصاد نمی دانیم.

مسئول مرکز هماهنگی و هم اندیشی راهبردی بسیج  در ادامه به بیان راهکارهای آسیب های اقتصادی  پرداخت و عنوان کرد: اقتصاد پایه اقتدار یک کشور است و می تواند برون زا و درون زا باشد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha