چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/ کارشناس فرهنگی و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: متأسفانه محتوای برخی محصولات شبکه نمایش خانگی از جمله سریال های آن در تضاد با اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی قرار دارد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به تحولات صورت گرفته طی مدت یکی دو سال اخیر در عرصه فضای مجازی و به خصوص شبکه نمایش خانگی و پلتفرم های ایرانی ابراز داشت: گرچه تولید محصولات متنوع و جذاب در بستر شبکه نمایش خانگی باعث ایجاد فضای رقابت در این زمینه در داخل کشور شده، اما نباید از حیث محتوایی از اهمیت و تأثیرگذاری محصولات نمایش خانگی غافل شد.

وی افزود: متأسفانه برخی از محصولات نمایش خانگی از جمله سریال ها در تعارض و تضاد با اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی قرار دارند و این مسأله ای نیست که بتوان به راحتی آن را کتمان کرد.

وی بیان داشت: به اذعان بسیاری از صاحب نظران، در شرایط کنونی بیشتر نگاه و رویکرد تجاری در تولید و پخش محصولات شبکه نمایش خانگی وجود دارد و حال آن که به هر حال یک اثر هنری و رسانه ای، حاوی پیام و محتوایی است که خواه ناخواه بر روی مخاطب اثرگذار است؛ به ویژه سریال هایی که مرتبط با حوزه سبک زندگی افراد است.

شکرزاده همچنین اضافه کرد: بهره گیری از جذابیت های فرمی و خلاقیت در تولید و عرضه این قبیل محصولات، فی نفسه پسندیده است اما به شرط آن که محتوای ارایه شده در آن ها با اهداف فرهنگی کشور و نظام ما در تعارض نباشد، به خصوص در عرصه هایی که مرتبط با حوزه سبک زندگی و مباحث خانوادگی و تربیتی است.

وی یادآور شد: از سویی نباید از یاد بُرد که به هر حال یکی از خاصیت های محصولات هنری و فرهنگی، ذائقه سازی در بین مخاطبان عام است و فیلم های سینمایی و سریال های شبکه نمایش خانگی و نیز محصولات تلویزیونی از این قاعده مستثنی نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha