یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
حوزه علمیه بوشهر

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر از آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه بوشهر در ۱۳ شهریور ماه خبر داد.

حجت الاسلام مهدی نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر درباره زمان آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه در استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است روز ۱۳ شهریور ماه سال جاری سال تحصیلی حوزه استان آغاز شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر درباره نحوه برگزاری کلاس ها، افزود: با توجه به شرایط کشور و استان و شیوع گسترده ویروس کرونا، بناست کلا س ها در یک ماه اول از نیم سال اول به صورت غیرحضوری برگزار شود و در ارتباط با ماه های آینده با توجه به وضعیت واکسیناسیون طلاب و اساتید تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته تصمیم گیری درباره نحوه برگزاری کلاس ها به صورت ترم به ترم بوده است، اما امسال برای هر ماه تصمیم گیری خواهد شد.

حجت الاسلام نعمتی با اشاره به موضوع جذب طلاب در سال جدید حوزه علمیه استان گفت: پیش بینی می شود حدود ۵۰ طلبه جدید به صورت نهایی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ وارد حوزه علمیه استان شوند که این تعداد طلبه جدید در مدارس علمیه بوشهر، برازجان و کنگان مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی از برگزاری دوره میثاق طلبگی و اختبار و تثبیت ویژه طلاب جدیدالورود خبر داد و گفت: این دوره از روز ۱۳ شهریور ماه در مدارس علمیه بوشهر، برازجان و کنگان برگزار می شود.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر، تعداد مدارس علمیه در استان را ۸ مدرسه عنوان کرد و ابراز داشت: از این تعداد مدرسه شش مدرسه به صورت بلند مدت و دو مدرسه به صورت سفیران هدایت یا کوتاه مدت هستند؛ همچنین تعداد ۶۰۰ طلبه در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی از برگزاری دو رشته تخصصی در حوزه علمیه استان خبر داد و گفت: رشته تخصصی مشاوره اسلامی و رشته تخصصی سطح ۳ کلام اسلامی دو رشته تخصصی هستند که در بوشهر تدریس می شوند که در رشته کلام اسلامی دانش آموختگانی که سطح ۲ را به اتمام رساندند از امسال وارد سطح ۳ در این رشته خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha