سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ کارگاه آموزشی ائمه جماعات مساجد ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام خانبابایی با بیان این که مساجد به سمت حل مشکلات و باز کردن گره های مردم پیش بروند، گفت: مسجد در تراز انقلاب اسلامی باید به سمت مردم داری پیش برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمد خانبابایی، عصر دوشنبه در جلسه کارگاه آموزشی روحانیون مساجد ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه مساجد در عصر حاضر رسانه هستند و باید از آن به درستی در تبلیغ دین استفاده کنیم، اظهار داشت: یکی از دلائل موفقیت مساجد در تبلیغ دین اهتمام روحانی مسجد به مسئله نظم و احترام به نمازگزاران و مردم است و باید ائمه مساجد به این مسئله توجه جدّی داشته باشند.

وی با بیان این که باید مساجد به سمت حل مشکلات و باز کردن گره های مردم پیش برود، ادامه داد: روحانیون می توانند با راه اندازی صندوق های قرض الحسنه در مساجد به نمازگزاران و اهالی محله کمک کنند و در این راستا از ظرفیت کانون و پایگاه ها هم استفاده کنند و مسجد در تراز انقلاب اسلامی باید به سمت مردم داری پیش برود.

مسئول رسیدگی به امور مساجد آذربایجان غربی اضافه کرد: طلاب باید نسبت به ظواهر خود نیز اهمیت بدهند و نوع پوشش و لباس امام جماعت مورد توجه مردم است و همچنین روحانیون در منابر بدون مطالعه حضو پیدا نکنند و امروز مردم با سواد و آگاه هستند و به طلبه باسواد و اهل مطالعه ارزش قائل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه باید مطالب گفته شده در منابر در عین همه فهم بودن جذابیت و تازگی داشته باشد، گفت: روحانیون باید مطالبی را در منابر بیان کنند که به اندازه درک و فهم مخاطب باشد و گاهی برخی مطالب بیان می شود که قابل استفاده نیستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha