جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
تصاویر/ کارگاه آموزشی ائمه جماعات مساجد ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: نتیجه جدا کردن انسان از خداوند متعال و معنویت، رفتن به سمت مواد مخدر، قرص های روان گردان و موسیقی است؛ غرب به اندازه چندین برابر نفت ایران از الکل، موسیقی، مواد مخدر و قرص های روان گردان تجارت کرده و سود می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی عصر دوشنبه در جلسه کارگاهی روحانیون مساجد ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه انسان وقتی به میدانی وارد می شود باید آن را بشناسد و لازمه آن هم شناخت توانایی خود است، اظهار داشت: دین اسلام به برکت رسول مکرم اسلام دنیا را فتح کرد و مسلمانان با این که به همه آن عمل نکرده بودند اما توانستند قوی ترین تمدن جهانی و بشری را شکل دهند.

وی اضافه کرد: قرون وسطا تاریک ترین دوران تاریخ اروپا بود و با چالش های مختلفی مواجه بودند و برای برون رفت از آن بحران ها دست به غارت اموال و سرزمین های دیگران از جمله مسلمانان می زدند.

نگاه دنیای مسیحیت به جهان اسلام بر پایه جنگ های صلیبی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که در قرون وسطا کلیسا جایگاهش را از دست داده بود و به دنبال احیای این جایگاه بود، افزود: نوع نگاه دنیای مسیحیت به جهان اسلام بر پایه جنگ های صلیبی است و با این که از آن تاریخ صدها سال می گذرد اما همان تفکر در غرب وجود دارد و بسیاری از مسلمین از این مسئله آگاه نیستند و رهبری انقلاب نسبت به این مسئله چند سال قبل هشدار دادند.


وی ادامه داد: مسلمین در جنگ های صلیبی متضرر شدند و غربی ها با ورود به کشورهای مسلمان با تمدن اسلامی آشنا شدند و کتب تاریخی آن ها را با دستور کشیش ها غارت کرده و بعضی ها را آتش زدند و این مسئله را در تاریخ به نام اعراب ثبت کردند و بسیاری از کتب اسلامی را ترجمه کردند و امروز هر آن چه علم نافع در غرب است همان علومی است که از مسلمین دزدیده اند.

غرب علوم خود را از اسلام گرفته است

حجت الاسلام امامی اظهار کرد: غربی ها در قرن ۱۴ میلادی با استفاده از علوم اسلامی که در جنگ های سلیبی به غارت برده بود به فکر پیشرفت و صنعتی شدن افتادند و با این قدرت به سمت استعمار کشورها و ملت ها رفتند و به ساخت کارخانه ها با ذخایر و مواد خام کشورهای آسیایی و آفریقایی روی آوردند، به این شکل که مواد اولیه موارد مورد نیاز خود را از کشورهای کمتر توسعه یافته غارت می کردند و اسلحه به مردمان آن ها می فروختند و در مقابلش برده می گرفتند و ملت های دیگر را به جان هم می انداختند.


وی با بیان این که بزرگترین مزارع پنبه در آفریقا و دیگر مواد خام کشورهای جهان، بیش از چهارصد سال در اختیار غرب و انگلیسی بود و جمهوری اسلامی ایران بود که توانست امپراطوری چهار قرن انگلیس را خاتمه دهد، گفت: تمدنی که امروز در غرب وجود دارد بر روی خون میلیون ها انسان بی گناه بنا شده است و طلاب، روحانیون و مبلغین اسلامی باید نسبت به این مسائل آگاهی کامل داشته باشند و امروز شیطان اعظم نظام سرمایه داری را در مقابل دین عَلَم کرده است.

نزاع بین علم و دین را غربی ها شروع کردند


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان با بیان این که نزاع بین دین و علم را غرب شروع کرد در حالی که در اسلام چنین چیزی وجود نداشت و قرآن عامل پیشرفت دین را هم علم بیان می کند، گفت: نتیجه پیشرفت علم بدون معنویت و تکیه به عقل خود بنیاد، بیچاگی و فقر امروز بشر است غربی ها و به مردم تلقین کردند که با عقل حساب گر بشر می تواند به هر چیزی که بخواهد دست پیدا کند.


وی افزود: امروز در صنعتی ترین کشورهای جهان، بیشترین بیماری های روانی و روحی وجود دارد و غرب به همه چیز به چشم کالا نگاه میکند و حتی از افسردگی و بیماری های مردم تجارت می کند.

نتیجه انقلاب صنعتی، فقر و فحشاست


حجت الاسلام امامی با بیان این که انقلاب جنسی، فحشا، فقر، درماندگی و بینوایی نتیجه انقلاب صنعتی است، اضافه کرد: نتیجه جدا کردن انسان از خداوند متعال و معنویت، رفتن به سمت مواد مخدر، قرص های روان گردان و موسیقی است و غرب به اندازه چندین برابر نفت ایران از الکل، موسیقی، مواد مخدر و قرص های روان گردان تجارت کرده و سود می کند.


وی گفت: آمریکا با ورد خود به افغانستان تمام تجهیزات زیر بنایی این کشور را نابود کرد اما مجموعه های تولید مواد مخدر را تقویت کرد تا از این طریق تجارت کرده و کشورهای مقصد مواد مخدر را نابود کند و همه این مباحث می تواند مورد بحث و کنکاش در محافل علمی قرار گیرد.

غرب برای مقابله با اسلام به فرقه سازی روی آورده است


مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: غرب امروز به دین سوزی و دین سازی روی آورده است و می خواهد اسلام تحریف شده و بی خاصیت و به درد نخور را به خورد توده ها بدهد که صورت ظاهری را حفظ کند و باطن آن که مبارزه با ظلم و عدالتخواهی است، وجود نداشته باشد و یک دین حداقلی ارائه کند و پروژه های مختلفی برای مقابله با اسلام تعریف کرده اند که تکثیر فرقه های نوظهور از جمله آن هاست که در این سال های اخیر به کثرت می بینم.

غرب انسان را به جای خدا و ساحران را جای انبیا نشانده است

وی با بیان این که غرب و آمریکا با طرح نظم نوین جهانی، از دین نوین جهانی با یک رسانه قدرتمند پرده برادری کرد که مَرکَب همه فرقه های ضاله است، گفت: در دین جهانی، انسان را جای خدا نشانده و بدان قداست داده اند و لذا تمام افعال اعم از شهوت و غضب و ... او را تبلیغ و ترویج می کنند.

حجت الاسلام امامی با بیان این که در فیلم های ساخت غرب جادوگران و ساحران را منجی انسان ها معرفی کرده و جای انبیا می نشانند، افزود: غرب امروز با ابزار های مختلف بشری را به سمتی سوق می دهد که خلاف فطرت اوست اما ما از معارف دینی و الهی که عین فطرت انسانی است غفلت کرده ایم و لذا لازم است با چشم بازو شناخت موضوعات برای معرفی محاسن اهل بیت به دنیا برنامه ریزی کنیم.


انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha