یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 995489
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
همایش هیأت کارآفرین در تبریز

حوزه/ همایش هیئت کارآفرین با مشارکت ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، با مشارکت ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان و اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، همایش «هیئت کارآفرین»، پیش از ظهر امروز در مجموعه فرهنگی شهید بهشتی تبریز با هدف ارائه ایده‌ها و تجربه‌های موفق کارآفرینی در بستر تشکل‌های مردمی مانند هیئت، انجمن اسلامی مساجد، کانون‌های فرهنگی‌تبلیغی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان‌های مردم‌نهاد و… برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسین موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامشهر که فعالیت‌های شاخص و موفقی در زمینه کارآفرینی در هیأت یا مهدی (ع) تهران دارد سخنران اصلی این همایش بود.

وی در این همایش ضمن بیان اینکه از هیچ حمایت دولتی برخوردار نبوده و کار خود را از یک جلسه روضه‌خوانی چند نفره در یکی از منازل شروع کرده و به دلیل عدم همراهی مساجد و نهادها، بدون کوچک‌ترین سرمایه اولیه‌ای اقدام به ساخت مسجد در حاشیه واوان کرده‌، به بیان نمونه‌های کارآفرینی در هیئت یا مهدی (ع) مسجد موسی بن جعفر علیهماالسلام واوان پرداخت.

بسته‌بندی و فروش چای ایرانی با عنوان «چای روضه»، جایگزینی چای با دمنوش در هیئت و فروش دمنوش‌ها، جمع‌آوری و بازیافت زباله‌های قابل بازیافت با درآمد ماهانه ۳۰ میلیون تومان، عرضه کفش استکبارستیزی پیاده‌روی اربعین، کاشت ۵۰۰۰ اصله درخت زیتون، فروشگاه محصولات ایرانی عفاف و حجاب و … از اقدامات موفق این هیئت است.

وی با بازخوانی بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر سوق دادن نیروها و ظرفیت‌های فعال در کمک‌های مومنانه ایام کرونا به بحث تولید و کارآفرینی افزود: به عنوان یک هیئت از حدود یکصدهزار هیئت ثبت شده در کشور، در لبیک به فرمان رهبری اقدام به جذب سرمایه‌های خرد مردمی (پول نقد، طلا و… هر سهم به ارزش ۵ میلیون تومان) نموده و ۵۰۰ رأس گوسفند خریداری و پروار نموده‌اند.

حجت الاسلام موسوی گفت: تولید خشکاله از زباله‌ها و دورریز میوه‌ها برای تأمین غذای دام، جدیدترین فعالیت در دست اقدام این هیئت است.

وی با تاکید بر لحاظ اقتضائات هر محدوده و استان در طراحی و اجرای طرح‌های کارآفرینی افزود: طرح‌هایی مانند جمع آوری از مبدأ و بازیافت زباله‌ها که با عنوان طلای سیاه از آن یاد می‌شود در هر اقلیمی قابل اجراست.

همایش هیئت کارآفرین در تبریز برگزار شد

همایش هیئت کارآفرین در تبریز برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha