دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024
ق

حوزه / به مناسبت هفته پژوهش از محققین برتر مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی(ره) کاشان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش از محققین و پژوهشگران برتر مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی(ره) کاشان تجلیل شد.

حجت الاسلام نجفی عمران در این مراسم با گرامی داشت هفته پژوهش، اظهار داشت: سه محور تهذیب ، آموزش و پژوهش در حوزه های علمیه باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

وی به تفاوت حوزه علمیه با مراکز آموزشی دیگر اشاره کرد و ادامه داد: اگر طلبه ای پل ارتباطی اش با خدا و اهل بیت (ع قطع باشد، یا در دروس حوزه رشد نمی کند و اگر هم رشد کند فایده ای در او نیست، لذا یک طلبه اول باید خودش را بسازد تا بتواند جامعه را بسازد.

استاد حوزه تصریح کرد: طلبه ای که می خواهد پایش را جای پای اهل بیت (ع) بگذارد و دست مردم را بگیرد، علاوه بر دقت در اقامه نماز یومیه، نباید نماز شب را ترک کند.

حجت الاسلام نجفی عمران با تاکید بر اینکه طلاب برای از بین رفتن خلاء معنویت در جامعه، باید لذت عبادت را به کام دیگران بچشانند، افزود: طلبه ای که لذت عبادت را بچشد، متوجه می شود که هیچ چیز دیگری به شیرینی عبادت نیست.

استاد حوزه در پایان با بیان اینکه طلاب باید اهل پژوهش باشند، یادآورشد: طلبه موفق کسی است که ضمن فراگیری خوب دروس حوزه، با پرداختن به فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی، با زبان های مختلف دنیا نیز آشنایی پیدا کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha