دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: راهکارهای لازم در خصوص تقویت انگیزه فرزندآوری در جامعه ارائه، نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضاء گروه زن و خانواده و هیئت اندیشه‌ورز بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: پیشنهاد می‌شود مشکلات حوزه زنان با اولویت بومی‌سازی و برای انعکاس و پیگیری به مسئولان کشوری و استانی شناسایی، احیا و تدوین شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای راه‌اندازی و یا توسعه مرکز ناباروری در استان استفاده کرد، گفت: در حال حاضر جمعیت کردستان یک میلیون و ۶۸۵هزار نفر بوده که حدود ۶۰درصد آن آقایان و مابقی زنان هستند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر ضرورت ارائه راهکار و اقدامات عملی برای افزایش جمعیت در جامعه تصریح کرد: انتظار می‌رود مسائل و مشکلات بانوان هر چه سریع‌تر شناسایی و اعلام شود و این دفتر نیز در همین راستا آمادگی حمایت از برنامه‌ها و پژوهش‌های این حوزه را دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی پرداختن به آسیب‌های اجتماعی را مهم و ضروری خواند و بیان کرد: پیشگیری مهم‌تر از درمان و مداواست که انتظار می‌رود درباره این مسائل بحث و راهکار عملی ارائه شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عدم اشتیاق به فرزندآوری را ناشی از تغیبر فکری، رفتاری و اخلاقی دانست و گفت: متاسفانه این‌روزها الگوی زندگی کردن تغییر یافته و می ‌طلبد که مسائل و نقاط ضعف این حوزه آسیب‌شناسی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در پایان سخنان خود راه‌اندازی مرکز ناباروری در استان را شدنی و امکان‌پذیر دانست و تأکید کرد: راهکارهای لازم در خصوص تقویت انگیزه فرزندآوری در جامعه ارائه، نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha