چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
نماز جمعه نقده

حوزه/ امام جمعه نقده گفت: بازدید از ادارات و نظارت بر مسائل عمومی و فرهنگی شهر از وظایف نظارتی ائمه جمعه بوده و از سوی دیگر امام جمعه رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و باید خود عامل بدان باشد و این بازدید ها مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمود ابراهیمی، امام جمعه نقده، امروز در خطبه های نماز جمعه نقده با بیان این که عده ای با انکار آیات و نشانه های الهی، به لجاجت پرداخته و خدا را انکار می کنند، اظهار داشت: لجاجت مایه هلاکت انسان و پذیرش اشتباه مایه رهایی از لغزش و گمراهی است.

وی در ادامه با یادآوری روز ثبت احوال، از پرسنل و کارکنان این اداره تقدیر و در اهمیت ثبت احوال، به نقش آمار صحیح در مطالعات اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: عشق به اهل بیت موجب شده که فراوانی اسامی اهل بیت بر روی نوزدان بیشتر از بقیه باشد و همین علاقه موجب نجات انسان در روز قیامت خواهد بود.

امام جمعه نقده با اشاره به سالروز تولد حضرت عیسی(ع)، به آیات قرآن کریم در شأن و منزلت حضرت عیسی(ع) اشاره کرد و گفت: باید بتوانیم عشق به انبیای الهی را در دل خودمان تقویت کنیم و محبت به حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان عین علاقه به انبیای الهی است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که غربی ها حضرت عیسی(ع) را پیامبر خود معرفی می کنند اما علیه بشریت جنایت می کنند، ادامه داد: حضرت عیسی پیامبر رحمت بود و امروز کسانی که ادعای پیروی از حضرت مسیح را دارند دنیا را به آتش کشیده‌اند.

وی بیان داشت: ۹ دی به عنوان نماد رشد و بلوغ سیاسی ملت ایران، حماسه ماندگار در تاریخ کشور است و در سال ۵۷ مردم علیه طاغوت قیام کردند اما سی سال بعد، مردم در دفاع از ولایت در برابر خائنان و توطئه گران به میدان آمده و فتنه علیه اسلام و انقلاب را خاموش کردند و البته قیام علیه شاه ظالم بسیار راحت تر از قیام علیه منافقین داخلی بود و این نشانگر عشق به همه فضائل اخلاقی است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی افزود: عده ای ۸ ماه کشور را با توهم تقلب کشور را به بحران کشیدند و بعدها در جلسات خصوصی اعلام کردند که مسئله تقلب یک دروغ و فریب بود و دشمن با دستان این احمق و نادان ها برای کشور هزینه تحمیل کرد و اگر بخواهیم انقلاب تداوم داشته باشد باید با بصیرت در حمایت از ولایت و رهبری کوتاهی نکنیم و رمز پیروزی امت اسلامی در تبعیت از رهبران الهی و ولایت است.

وی با بیان این که آن هایی که موجب وضعیت فعلی اقتصادی و فرهنگی مردم شدند باید محاکمه شوند، گفت: با ترس و بی تفاوتی نمی توان از انقلاب دفاع کرد و همان گونه که مردم با بصیرت خود در ۹ دی به میدان امدند و عشق به اهل بیت را نشان داند.

امام جمعه نقده در ادامه با تشکر از نیروهای مسلح کشور به خاطر برپایی رزمایش مقتدرانه در برابر رجزخوانی های اسرائیل و آمریکا و ایادی منطقه ای، گفت: این رزمایش ها استقامت و پایداری بر ارزش ها را نشان داد و پیامی واضح به ایادی مستکبرین در منطقه داد و ان این که اگر غلطی از ان ها صورت گیرد نیروهای جمهوری اسلامی اسرائیل و همه نیروهای مستکبرین در منطقه را نابود خواهد کرد.

وی در ادامه به بازدیدها و بازرسی خود از ادارات و مکان های مختلف شهر اشاره کرد و گفت: این بازدیدها از وظایف نظارتی ائمه جمعه در امور فرهنگی و مسائل شهر است و البته قصد دخالت در امورات مسئولین را نداریم و به دنبال انعکاس نظرات مردم به مسئولین و عملکرد مسئولین به مردم هستیم و از سوی دیگر امام جمعه رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و باید خود عامل بدان باشد و این بازدید ها مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha