یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ |۱۶ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 23, 2024
کد خبر: 999914
۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
فانوس

مؤلف حوزوی از چاپ کتاب «فانوس شایستگی» با تاکید بر تربیت کریمانه فرزندان خبر داد و گفت: تربیت کریمانه به نوعی رفتار جوانمردانه تلقی می‌شود و شایستگی والدین را ثابت می‌کند.

حجت الاسلام محمد حسین حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، پیرامون آخرین نشر خود اظهار کرد: امروزه تربیت و فرزندپروری از جمله مهارت‌های مهم زندگی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به نگارش و چاپ کتاب فانوس شایستگی گفت: این کتاب در چهار فصل از کریمانه رفتار کردن با فرزندان بحث کرده است که آغازی برای شکوفایی فرزندان می‌باشد.

مؤلف حوزوی تصریح کرد: تربیت کریمانه به نوعی رفتار جوانمردانه تلقی می‌شود و شایستگی والدین را ثابت می‌کند، برای این نوع تربیت، ضروری است ابتدا والدین انگیزه فرزندپروری پیدا کنند که در فصل اول کتاب گنجانده شده است.

وی افزود: در فصل دوم به بهترین الگوی تربیتی اشاره شده است که غیر از الگوهای رایج غربی است و از همه مهم‌تر برای پایدار بودن در مسیر شکوفایی، نیاز است ابتدا نگاه‌های اشتباه در مسیر را شناسایی کنیم تا به نگاهی درست از تربیت دست یابیم که در فصل سوم کتاب گنجانده شده است و در ادامه به ده پیش نیاز شکوفایی فطرت نیک فرزندان پرداخته شده است.

حجت الاسلام حق شناس عنوان کرد: وجه تمایز این کتاب با دیگر کتاب‌های تربیتی این است که این کتاب به والدین راه بستر سازی در مسیر شکوفایی فطرت انسانی را نشان می‌دهد و با مثال‌های گوناگون همراه با کار برگ‌هایی برای تقویت آن طرح‌ریزی شده است و والدین را به داشتن رنگ و لعاب توحیدی برای تمام رفتارهای تربیت شأن ترغیب می‌نماید.

وی ابراز کرد: علاوه بر آن، هنر تغییرات یک جانبه از سوی والدین در رابطه بین والدین و فرزند را ایجاد می‌کند، در کتاب فانوس شایستگی (کتاب کار اول) همراه با تمرین‌های کاربردی و گوناگون به والدین خواهیم آموخت، چگونه این شکوفایی را در درون فرزند خود احیا کنند و شایستگی خود را با تربیت کریمانه ثابت نمایند.

کتاب فانوس شایستگی نوشته محمدحسین حق‌شناس با مقدمه دکتر احمد عابدی، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به چاپ رسیده است، از این‌رو علاقه مندان در این حوزه، والدین کودکان و نوجوانان، طلاب و مشاوران می‌توانند کتاب را با ۳۳ درصد تخفیف در کتاب‌فروشی عترت مرکز مدیریت اصفهان خریداری یا می‌توانند با تماس به شماره ۰۹۹۱۰۱۸۱۲۹۶ کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha