استاد حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:

عشق امام رضا(ع) حد و مرز نمی‌شناسد

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به عشق حقیقی همه مردم جهان به امام بزرگوار (ع) گفت: فرقی نمی‌کند ایرانی باشد یا غیرایرانی، مسلمان باشد یا غیر مسلمان و شیعه باشد یا غیر شیعه همه سوگوارانه عزم حرم امام رئوف می‌کنند تا در جوار بارگاه نورانی ایشان ضمن عزاداری برای ایشان حاجت هایشان را بطلبند.

زینب برازجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، با اشاره به شهادت جانسوز امام رضا(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار هشتمین امام شیعه اثنی عشری، در آخر صفر سال ۲۰۳ هجری قمری در سن ۵۵ سالگی به دست مأمون عباسی ملعون به جرم محبوبیت و مقبولیت در بین مردم به مقام شهادت نائل شدند.

استاد مدرسه علمیه خواهران عسلویه گفت: مأمون می‌خواست با ولایتعهدی امام رضا (ع) به شخصیت امام(ع) لطمه وارد کند در حالی که عظمت و توجه جامعه نسبت به امام(ع) روز به روز بیشتر شد.

وی با بیان اینکه مأمون حکومت خود را به خاطر محبوبیت امام در خطر می‌دید، افزود: بالاخره آن ملعون به دلیل محبوبیت امام دستور به مسموم کردن و قتل معصوم را داد.

برازجانی با اشاره به برگزاری هرساله مراسم عزاداری امام رضا(ع)، خاطر نشان کرد: حدود ۱۲۰۰ سال است که شیعیان جهان در ایام شهادت امام رضا(ع) با سینه زنی و زنجیر زنی و با دل‌های اندوهگین و چشمان اشکبار، برای ابراز عشق و ارادت خود نسبت به حضرتشان راهی حرم مطهر ایشان می‌شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به عشق حقیقی همه مردم جهان به امام بزرگوار (ع) گفت: فرقی نمی‌کند ایرانی باشد یا غیرایرانی، مسلمان باشد یا غیر مسلمان و شیعه باشد یا غیر شیعه همه سوگوارانه عزم حرم امام رئوف می‌کنند تا در جوار بارگاه نورانی ایشان ضمن عزاداری برای ایشان حاجت هایشان را بطلبند.

وی تصریح کرد: مردم به عشق امام رضا(ع) با پای پیاده از شهرهای مختلف به صورت دسته‌های عزاداری راهی حرم ملکوتی ایشان می‌شوند و عده‌ای نیز عاشقانه موکب‌ های خود را برای پذیرایی از مهمانان و عزاداران امام رضا علیه السلام آماده می‌کنند.

برازجانی تاکید کرد: آنچه مسلم است این است که دشمن با تمام تبلیغات سوء خود بر علیه تشیع نتوانسته از عشق و ارادت مردم ایران و جهان نسبت به اهل بیت علیهم السلام کم کند و ان شالله همین عشق و ارادت عامل مهمی برای نابودی اسرائیل و هم پیمانان خونخوارش در جهان و در نتیجه ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود علیه السلام خواهد شد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha