پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور-مدیر حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور در واکنش به سخنان مسئول حوزه هنری خوزستان، گفت: ممکن است با داعیه جذب حداکثری این سخنان را گفته باشد، اما باید دانست که اولین درس مکتب اسلام تولی و تبری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، در رابطه با سخنان اخیر مسئول حوزه هنری خوزستان، با ابراز تعجب از بیان این سخنان از سوی یک مسئول فرهنگی در جامعه اسلامی، اظهارداشت: در وهله اول ضمن ابراز ارادت و علاقه به ایشان و خاندان سادات معزز و محترم طباطبایی در خوزستان‌ که خدمتگزار مردم در اهواز و شهرستان باغملک هستند، اعلام می‌دارم که نسبت به این سخنان که گویا می‌خواستند عام‌پسند و مانند برخی دولتمردان موضع‌گیری کنند، «شرمنده» و «معترض» هستم.

وی، با تأکید بر سطحی‌نگر بودن این موضع‌گیری ابراز داشت: ملاک حوزه‌های علمیه این نیست که با دو رکعت نمازخواندن شخصی، آن فرد را انسانی ارزشی تلقی کنند، بلکه ارزش و قیمت هر انسانی، در گرو ارزش‌ها و باورهای اوست.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: عمق نماز، تولی و تبری است و شخصی که ارزش‌هایش آن‌سوی آب است، حتی اگر نماز هم بخواند، مخاطب آیه شریفه «فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ * الَّذینَ هُمْ عَنْ صَلاتِهِمْ ساهُونَ» خواهد بود، زیرا هر چند چنین فردی نماز می‌خواند اما از عمق آن‌که «تولی و تبری» است، بی‌خبر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، تأکید کرد: اگر کسی نمازگزار واقعی باشد، اولین چیزی که یاد خواهد گرفت این است که دشمنان خدا، دشمنان همه بشریت‌اند و اگر دشمنی همچون گرگ در لباس میش ظاهر می‌شود، باید از او اجتناب و دوری کرده و به او نزدیک هم نشد، نه اینکه به دامن او پناه ببرد و در دامن او زندگی بکند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به آیه ۵۱ سوره مائده، ابراز داشت: یقیناً چنین انسان‌هایی، چیزی جز پشیمانی نصیبشان نخواهد شد؛ همچنان که بنا بر آیه شریفه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصاری أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمینَ» چنین اشخاصی چه بخواهند و چه نخواهد، در دایره دشمنان دین خدا قرار می‌گیرند و درنتیجه هم در دنیا و هم در آخرت با آن‌ها خواهد بود، هرچند از امت پیامبر بوده و هر چند نماز هم بخوانند.

وی با ابراز تأسف از دوری سخنان مطرح‌شده از معانی عمیق و واقعی قرآنی، گفت: برخی دوستان وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند و به‌جای اینکه در فرصت‌هایی مانند این مصاحبه‌ها و در فضای مجازی، به تبیین آیات قرآن برای مردم بپردازند و تولی و تبری را به آنان بیاموزند، نظرات شخصی خود را القا و بیان می‌کنند.

این استاد حوزه، همچنین از وظیفه قرآنی روحانیت سخن گفت و افزود: خواهش ما این است که عزیزان بیشتر به این معنا توجه کنند که قرآن وظیفه ما را تبلیغ دین خدا قرار داده است؛ تنها چیزی که باید مد نظر قرار گیرد «رضای پروردگار» بوده و نباید اینکه کسانی سخن ما را بپسندند و نپسندند، در ابراز نظر ما مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، با بیان احتمال ایراد این سخنان با هدف جذب حداکثری، تأکید کرد: ممکن است با داعیه جذب حداکثری این سخنان را گفته باشد، اما باید دانست روش صحیح این است که پس از تبیین آیات قرآن و بیان این نکته که مسیری که توسط شخص مذکور پیموده شده غلط بوده است، امثال وی را به طریق شهدا و قرآن و عترت دعوت کرد.

وی در پایان تأکید کرد: اولین درس مکتب ما تولی و تبری است؛ نمازمان تولی و مرگ بر آمریکا  گفتمان برای تبری است؛ ما بر اساس این اصول در حرکت هستیم و امیدواریم همه حاضران در مناسب حاکمییت با همین اصول حرکت نمایند.

لازم به ذکر است، چندی پیش مسئول حوزه هنری خوزستان، در پخش زنده اینستاگرام، پیرامون یکی از خواننده‌های ایرانی مقیم آمریکا، ابراز علاقه کرد و گفت: من به این خواننده علاقه دارم. من معین را به عنوان یک خواننده خوب و فوق العاده. یک خواننده ای که به مخاطب احترام می گذارد، به موسیقی و شعر احترام می گذارد قبول دارم. مشاهده متن کامل خبر

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 1
    درود بر حاج آقای بهرام پور ، البته یکی از آثار آلات لهو و غنا ، نفاق است ، و روحانی و غیر روحانی ، و همچنین منتسب به پیامبر صلی الله علبه و آله و غیر آن را نمی شناسد .