جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با بیان اینکه نماز جمعه محل بیان دغدغه‌ها و مشکلات مردم است، گفت: بیان مشکلات تنها از روی دلسوزی و نه از روی هوا و هوس است و امیدوار هستیم تا دولت در رفع مشکلات اقتصادی موفق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با دعوت به رعایت تقوا، حل مشکلات اقتصادی و تامین معیشت مردم را اولویت اصلی دولت برشمرد و اظهار داشت: مسئله تورم و مشکلات اقتصادی مسئله مهم امروز جامعه ما است که دولت باید برای رفع آن اقدام جدی انجام دهد.

وی افزود: انسان با دیدن نوسات قیمتی در بازار بهت زده می‌شود و این سؤال برای او ایجاد می‌شود که آیا دولت توانایی کنترل این وضعیت را ندارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با توصیه و حرف زدن مشکلات قابل حل نیست، خاطر نشان کرد: راه حل رفع مشکلات اقتصادی، برنامه ریزی و داشتن چشم انداز روشن برای آینده اقتصاد کشور است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید کرده‌اند و فرمودند که اقتصاد کشور را نباید به اتفاقات دیگر گره بزنیم و آن را شرطی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به نظریه یکی از اقتصاددانان نزدیک به دولت اشاره کرد و گفت: نظر این اقتصاددان بر این است که دولت امیدوار به گشایش اقتصادی از طرف اروپا و منتظر مشخص شدن پیروز انتخابات در آمریکا می‌باشد تا از این طریق شاید مشکلات را حل کند، نظریه‌ای که امیدواریم واقعیت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه نماز جمعه محل بیان دغدغه‌ها و مشکلات مردم است، یادآور شد: بیان این مشکلات تنها از روی دلسوزی و نه از روی هوا و هوس است و امیدوار هستیم تا دولت در رفع مشکلات اقتصادی موفق شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه نباید برای رفع مشکلات منتظر دیگران باشیم، گفت: در کنار برنامه ریزی درست و چشم انداز برای رفع مشکلات اقتصادی توسط دولت، باید هر سه قوای مقننه، مجریه و قضاییه نیز نظارت‌های خود را بیشتر کنند.

وی در ادامه به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان اشاره کرد و گفت: باید از این اقدام رئیس مجلس تقدیر کرد و دیگر مسئولان نیز بدانند که اگر امکان حل برخی از مشکلات برای آنها وجود ندارد، حداقل در بین مردم بروند و به درد دل‌های آنها گوش دهند.

امام جمعه همدان به هجمه‌های صورت گرفته علیه قالیباف واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: عده‌ای اگر ایشان به خوزستان برای پیگیری مشکلات برود به او ایراد می‌گیرند که چرا کار تبلیغاتی انجام می‌دهی و اگر کاری انجام ندهد بازهم ایراد می‌گیرند که چرا کاری انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، ابراز کرد: والدین نباید فراموش کنند که آموزش در فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد و ممکن است این نوع آموزش آسیب‌های علمی را به همراه داشته باشد، بنابراین والدین نیز باید برای آموزش کودکان خود وقت مشخصی را تخصیص دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه باید مراقب اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس باشیم، گفت: در هر لایه‌ای از مدارس ما اگر این سند اجرا شود، در استان و یا در کشور، با آن به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه با محکوم کردن توهین روزنامه فرانسوی به مقدسات دین مقدس اسلام و پیامبر اکرم(ص) به قانون مطبوعات کشور فرانسه اشاره کرد و گفت: در این کشور، مطبوعات می‌توانند در هر موضوعی صحبت به میان بیاورند به جز مسائلی که مربوط به نژاد پرستی، یهودی ستیزی و یا هولوکاست باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با انتقاد از معنای آزادی بیان از دید دولت‌های غربی، بیان کرد: آزادی بیان در این کشور تا زمانی حاکم است که حرفی از اسرائیل گفته نشود و اگر صحبتی بر علیه اسرائیل مطرح شود، با آن برخورد خواهد شد و این معنای آزادی بیان از دیدگاه این کشورها است.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام برگرفته از سیاست کثیف صهیونیستی است، این اتفاقات را زمینه ساز وحدت بین جامعه اسلامی دانست و گفت: البته از بعضی از کشورهای اسلامی همچون عربستان که گاو شیرده آمریکا است انتظاری برای حمایت و همراهی وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha