جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اعتکاف ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام سلامتی گفت: عالَم فقط این صداها و تصاویری نیست که ما می‌بینیم و می‌شنویم، جهانی فراتر از آن وجود دارد و ایام اعتکاف بهترین فرصت برای انسان است که خود را از ظواهر دنیا فراتر ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی، امروز در جمع بانوان معتکف که در مسجد امام حسین (ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اعتکاف در دو ماه شعبان و رجب فضیلت بیشتری دارد اما بیشترین تاکید بر ایام البیض ماه رجب است.

وی ادامه داد: امام علی علیه السلام در ضمن روایتی که در قالب یک دعا بیان شده است، چنین بیان می‌کند؛ «اللَهُمَّ نَوِّرْ ظَاهِرِی بطَاعَتِکَ، وَ بَاطِنِی بمَحَبَّتِکَ، وَ قَلْبی بمَعْرِفَتِکَ، وَ رُوحِی بمُشَاهَدَتَکِ، وَ سرِّی باسْتِقْلَالِ اتِّصَالِ حَضْرَتِکَ؛ یَا ذَالْجَلَالِ وَ الإکْرَامِ» و تا زمانی که انسان اطاعت نکرده در ظلمت چشم، گوش، عقل و …خواهد ماند و اگر ظلمت بر انسان احاطه کند و را از حقایق دور می‌کند و با طاعت الهی است که انسان می‌تواند هدایت شود و حقایق را ببیند.

کارشناس دینی افزود: عالَم فقط این صداها و تصاویری نیست که ما می‌بینیم و می‌شنویم، جهانی فراتر از آن وجود دارد و ایام اعتکاف بهترین فرصت برای انسان است که خود را از ظواهر دنیا فراتر ببرد.

وی تصریح کرد: دور شدن از اطاعت الهی حرکت به سمت شیطان و مأمور او شدن را به دنبال دارد و عمر انسان به فنا می‌رود و اطاعت از شیطان در قرآن به منزله عبادت اوست و در این صورت انسان مأمور شیطان شده است.

حجت الاسلام سلامتی گفت: در قیامت چراغ و روشنایی وجود ندارد، بلکه اعمال صالحه هر کس نور او بوده و صاحب عمل را نجات خواهد داد و عبادت کسی را پای کسی نمی‌نویسند، جنان که گناهان فردی را به پای دیگری نخواهند نوشت.

وی بیان داشت: صرف دعا و مناجات کافی نیست بلکه باید انسان با معرفت نسبت به خداوند متعال وظایف خود را به صورت خالصاً لله انجام دهد و هنر آن است که در هر موقعیت خدا هرچه خواسته انسان آن را انجام دهد.

کارشناس دینی در پایان تصریح کرد: آنچه را که خداوند از انسان خواسته باید به جا بیاورد و شیطان می‌خواست خدا را عبادت کند اما نه با آنچه که خدا خواسته بود بلکه با خواست خودش، اما پروردگار عالم فرمود؛ طاعت آن است که از امر الهی تبعیت کنی که آن را از تو خواسته باشد، باید ایام اعتکاف را قدر دانست و برای کسانی که توفیق نداشتند، دعا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha