پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
ناصریه

حوزه/ فرانچسکو، گردشگر ایتالیایی از جزیره ساردنیا در ایتالیا است که چند سال قبل با حضور در مدرسه علمیه تبلیغ ناصریه با مبلغین زباندان ملاقاتی داشته و امسال به دین اسلام مشرف شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، براساس گفته فرانچسکو، گردشگر ایتالیایی از جزیره ساردنیای ایتالیا، صحبت هایی که درباره اسلام با این گردشگر در مدرسه علمیه تخصصی ناصریه اصفهان در سالهای گذشته شده، جرقه‌های اولیه برای تشرف به اسلام را در دل ایشان روشن کرد و پس از مطالعه و تحقیق، در نهایت دین اسلام را برای خود برگزید.

این گردشگر که فقط برای تشکر از مبلّغ این مدرسه و دادن این مژده که صحبتهای او در نهایت باعث تشرف وی به اسلام شده بار دیگر به ایران و اصفهان سفر کرده بود،در ایام محرم از مدرسه علمیه ناصریه بازدید کرد.

این تازه مسلمان شده گفت: موضوع پاکی انسان در زمان تولد که مسیحیت تحریف شده امروز مخالف آن است، همچنین نسبت دادن موضوع بخشش انسان ها فقط توسط خداوند و عدم نیاز به واسطه برای طلب بخشش از خداوند، اصول انسان دوستی و لزوم رعایت آن در اسلام از جمله اصلی‌ترین دلایل است که باعث شده او اسلام را بپذیرد.

او در ادامه به مبلغ زباندان مدرسه علمیه تخصصی تبلیغ ناصریه گفته است: من به مردم دنیا خواهم گفت که اسلام آن چیزی نیست که آنها فکر می کنند و واقعیت اسلام ریشه در فطرت پاک انسان دارد.

حجت الاسلام محمد زمانی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی تبلیغ بین الملل ناصریه و مبلغ زباندان حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: من از دیدار مجدد این گردشگر ایتالیایی در مدرسه ناصریه بسیار متعجب شدم، راهنمای این گردشگر به بنده گفت، فرانچسکو بسیار دوست داشت که تشهد اسلام را در این مدرسه بر زبان بیاورند ولی متأسفانه نشد، ولی این وظیفه را داشتم که خدمت شما بیایم و این خبر خوش را به شما بگویم که صحبتهای شما در آن روز باعث شد که او الان مسلمان شود.

وی تصریح کرد: اگر چه ملاقاتها و گفت‌وگوهای ما با گردشگران فقط جنبه تبیینی دارند ولی اگر این تبیین ها درست انجام شود، ممکن است در آینده مسیر زندگی برخی افراد را بکلی تغییر دهند و فرانچسکو به گفته خود یکی از این افراد بوده است.

گفتنی است، مدرسه علمیه تخصصی ناصریه ذیل معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، قریب به یک دهه است که در ضلع شرقی مسجد امام (ره) با حضور چند تن از مبلغین زباندان ، شامل زبان انگلیسی، زبان فرانسوی، زبان عربی، زبان اسپانیولی و بعضا زبان آلمانی و چینی به تبیین معارف و مفاهیم دین اسلام ویژه گردشگران می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایدکم الله IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    احسنت. بهترین گردش گردش در معارف حیات بخش اسلام است.
  • فطرت IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    اسلام دین فطرتها
  • حکیمانه IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 0
    تاسیس چنین مدارسی خیلی بجا و حکیمانه است