پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
11

حوزه/ حجت الاسلام شکوری از روستاهای اطراف غافل نیست و با کمک مردم بسته های معیشتی را تهیه و با وجود صعب العبور بودن برخی از راه های روستایی این کمک ها را با اسب به دست خانواده های نیازمند می رساند.

خبرگزاری حوزه - اردبیل/ جستجوی نام روستای اوماسلان در اینترنت و فضای مجازی ما را به تصاویر زیبا و خیره کننده ای می رساند روستایی از توابع شهرستان گرمی استان اردبیل با جاذبه های بکر گردشگری، اما زیبایی های طبیعی این منطقه نتوانسته است آن را از محرومیت هایش رها کند. جاده اش تا شهر هنوز خاکی است و مردم آن با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.

حجت الاسلام رضا شکوری ۲ سالی است که به عنوان امام روستا در این روستا مشغول خدمت به مردم است و تلاش می کند در حد توان از محرومیت این روستا بکاهد. روستایی که در مناطق هدف بنیاد علوی واقع شده است.

برنامه های متنوعی با همت این امام محله در مسجد روستا در حال انجام است. حلقات صالحین هر هفته در چند جلسه برگزار می شود. جلسات تجوید و روخوانی برای کودکان و نوجوان بخشی از برنامه های مستمر مسجد است. تفسیر قرآن نیز بخشی از برنامه های مسجد است.

به گفته این امام محله این روستا در منطقه صفر مرزی است و با توجه به محرومیتی که در این منطقه وجود دارد نیمی از جمعیت آن نیاز به کمک های معیشتی دارند. بدین ترتیب با پیگیری های او، همراهی مردم و کمک نهادهای مختلف نظیر کمیته امداد و بنیاد علوی و سپاه بسته های معیشتی تهیه و بین این خانواده ها توزیع می شود.

حاج آقای شکوری با همراه کردن نهادهای ذیربط، خیرین و بچه های جهادی زمینه ساز ساخت خانه برای خانواده های بی بضاعت شده است و در این اقدام ۲ باب منزل مسکونی ساخته شده است. ساخت یک مسجد نیز در دستور کار قرار دارد.

این امام روستا فعالیتش به روستای اوماسلان محدود نمی شد و به مردم روستاهای اطراف نیز سرکشی می کند. مناطقی که صعب العبور هستند. در یکی از این روستاها خانواده ای با چند معلول زندگی می کنند که حاج آقا با کمک دیگر اهالی با اسب برای آن ها کمک های معیشتی می برد.

این امام روستا از برنامه های ورزشی بچه ها نیز غافل نبوده و با هماهنگی صورت گرفته در هفته سه جلسه بچه های عضو حلقه صالحین به برای فوتبال و والیبال با ماشین شخصی حاج آقا عازم سالن ورزشی یکی از شهرهای اطراف می شود.

حجت الاسلام شکوری از روستاهای اطراف نیز غافل نیست و با کمک مردم بسته های معیشتی را تهیه و با وجود صعب العبور بود برخی از راه های روستایی این کمک ها را با اسب به دست خانواده های نیازمند می رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha