شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ ضبط تفسیر سوره فتح حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیه

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه حرم قم یک جایگاه تکوینی نزد خداوند دارد، گفت: با حضور حضرت معصومه سلام الله‌علیها در قم باب رحمت الهی و باب حیات آخرت گشوده شده است و هجرت حضرت به قم دارای اسرار الهی است که مقدار کمی از این اسرار امروزه هویدا گشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری در محفل معارفی حرم بانوی کرامت اظهار کرد: خداوند متعال انسان‌ها را برای بندگی خود خلق کرده و در باطن انسان ظرفیت و استعداد رشد را قرار داده است.

وی افزود: انسان برای عوالم بزرگ‌تری خلق شده است به همین خاطر امکانات مادی که در اختیار انسان قرار دارد نباید مزاحم این رشد و کمال و بندگی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تأکید کرد: باید محیط‌های مختلف زندگی از جمله کسب و کار یک محیط معنوی و در مسیر بندگی حقیقی باشد و انسان را به سمت کمال سوق دهد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: علت اینکه این امکانات مادی گاهی مواقع مزاحم بندگی و رشد انسان می‌شود را باید در عملکرد انسان جست‌وجو کرد.

وی یادآور شد: لازم است انسان نیازهای خود را بشناسد و از آن‌ها غفلت نکند چرا که شناخت نیازها می تواند انسان را به خداوند نزدیک کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: زمینه‌هایی در عالم هستی وجود دارد که باعث می‌شود انسان وارد وادی بندگی و از وادی غفلت دور شود.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در عالم ارض دو وادی بیشتر وجود ندارد و به انسان‌ها مهلت مشخصی نیز داده شده است که زندگی کنند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطر نشان کرد: حیات دنیا منزلگاه لهو و لعب و مرگ است و دار آخرت نیز محل ذکر و حکمت و حیات ابدی است و باب حیات آخرت نیز در همین دنیا بعد از حیات دنیوی برای انسان گشوده می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری اظهار کرد: محیط غفلت از خداوند و اهل‌بیت(ع) یک محیط لهو است به همین خاطر اگر انسان در چنین محیطی، قرآن هم تلاوت کند دچار لهو شده است.

وی تاکید کرد: اگر نور و محبت نبی اکرم وارد قلب انسان شود این قلب آرامش خواهد داشت چرا که ذکر حقیقی وجود مبارک نبی گرامی اسلام بوده و محیط ذکر نیز ولایت و نبوت نبی خداست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: شیطان تلاش می‌کند انسان از بیت منور اهل‌بیت(ع) جدا و بین انسان و اهل بیت(ع) فاصله بیندازد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: وقتی انسان به حیات آخرت راه پیدا کند، تمام دنیا در نگاهش کوچک خواهد شد و دیگر وابستگی به امور دنیوی نخواهد داشت.

وی یادآور شد: طبق فرموده امام صادق علیه السلام حرم اهل‌بیت(ع) در شهر مقدس قم است و شیعیان به شفاعت حضرت معصومه سلام الله‌علیها وارد بهشت خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: حرم حضرت معصومه سلام الله‌علیها یک جایگاه تکوینی نزد خداوند دارد که با حضور حضرت معصومه سلام الله‌علیها در قم باب رحمت الهی و باب حیات آخرت گشوده شده است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم دارای اسرار الهی است که مقدار کمی از این اسرار امروزه هویدا گشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha