جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام چوگانی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) شیراز گفت: جای اساتید قوی در حوزه است؛ این نگرانی وجود دارد که در سال های نه چندان دور شاهد تنزل کیفی تدریس باشیم؛ اساتید دارای مشکل هستند و برخی از آنان اگر مریض شوند حتی هزینه پزشک را ندارند. با این وجود روحانیت پای نظام و انقلاب محکم ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین چوگانی، عصر امروز در جلسه مسئولان، مدیران، اساتید، و کادر واحد های آموزشی با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اساتید رکن و اساس حوزه های علمیه هستند و اگر بنای بر تحول و دگرگونی باشد این فقط اساتید هستند که می توانند نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر اساتید مورد توجه قرار نگیرند تحول امکان ندارد. دوره هایی برای اساتید به صورت آموزشی برگزار شود تا اگر استادی در سطح یک مشغول تدریس است آماده تدریس سطح بالاتر شود.

مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) شیراز بر ضرورت شناسایی اساتید مبرّز تأکید و عنوان کرد: تشکیل شورای اساتید در حوزه علمیه استان فارس یک ضرورت است تا یک یار قوی برای مدیریت حوزه استان و پیگیر مشکلات اساتید باشد.

وی در خصوص آینده شغلی طلاب و اساتید نیز بیان کرد: برخی از اساتید را می شناسیم علی رغم توانایی هایی که دارند کار تدریس رها کرده اند، برخی هم که رعایت شأن خود را کرده و جذب نهادهای آموزشی مانند آموزش و پرورش شده اند.

مدیر مرکز تخصصی امام حسین(ع) افزود: جای اساتید قوی در حوزه است؛ این نگرانی وجود دارد که در سال های نه چندان دور شاهد تنزّل کیفی تدریس باشیم؛ اساتید دارای مشکل هستند و برخی از آنان اگر مریض شوند حتی هزینه پزشک را ندارند. با این وجود روحانیت پای نظام و انقلاب محکم ایستاده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha