جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست صمیمانه آیت‌الله اعرافی با نماینده ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مجلس، مسئولین نهادهای حوزه و فرهنگی استان فارس

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه، گفت: با حضور آیت الله اعرافی، حوزه پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب ظهر امروز در جلسه شورای مشورتی و پشتیبانی حوزه علمیه استان فارس که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های کشور در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه امیدواریم هرچه سریع تر مصوبات این سفر اجرایی شود، اظهار کرد: با حضور آیت الله اعرافی، حوزه پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

وی در ادامه افزود کرد: هنگامی انسان نسبت به روایتی که در مورد برخی از اصحاب ائمه(ع) است ملاحظه می کند به ضرورت وجود چهره های درخشان خصوصا در عصر حاضر، در حوزه های علمیه بیشتر پی می برد و به فکر اینکه ورود های حوزه باید به نحوه ای گزینش شوند که برای آینده نیز حوزه ها برخوردار از چهره هایی مانند گذشته شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از اصحاب امام باقر(ع) به نام عبدالله بن میمون که علمای رجال ایشان را توثیق کرده اند، امام باقر(ع) از او سؤال می کند که شما چند نفر هستید در مکه؟ عرض کرد ما چهار نفر هستیم در تمام شهر مکه، امام(ع) فرمودند که شما چهار نفر نور خدا در ظلمات زمین هستید، این فرمایش حضرت، هم شأن کسانی را که در جایگاه تعلیم تربیت هستند را می رساند و هم مسئولیت سنگینی را که به دوش دارند، متذکر می شود و ما بایستی به خودمان بنگریم و توجه کنیم آیا اگر بین مجموعه ما اعم از روحانیت و کسانی که در جایگاه تعلیم و تربیت هستند، آیا مخاطب امام زمان(عج) به این تعبیر هستیم یا خیر؟.

وی بیان کرد: امیدواریم با یاری خداوند متعال حوزه های علمیه روز به روز تقویت شوند و در مسیر حفظ و صیانت از اسلام، انقلاب و ولایت فقیه که یکی از مصادیق روشنگری و برطرف کردن ظلمات است، موفق تر عمل کنند.

آیت الله دستغیب تاکید کرد: باید در عرصه تبلیغ و نحوه گفتگو با قشرهای مختلف از شیوه های تاثیرگذار استفاده کنیم که بحمدالله این موضوع پیگیری و دنبال شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha