پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار آیت‌الله اعرافی با علمای اهل سنت فارس

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت: استان فارس جزو نخستین استان های کشور بود که مرکز آموزش زبان در آن راه اندازی شد و بیش از ۵۰۰ طلبه تحت آموزش مرکز زبان بوده که ۵ زبان دنیا در آن تدریس می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری ظهر امروز در نشست آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه با نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار، نمایندگان مجلس، مسئولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان، مدیر و معاونان حوزه علمیه استان که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ظرفیت های بین المللی استان فارس را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: ظرفیت بین المللی استان فارس یک ظرفیت بسیار مهم و ارزشمند است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وجود حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) و اماکن تاریخی و مذهبی یک ظرفیت بسیار مهم برای استان فارس و شیراز است، اضافه کرد: وجود برخی شخصیت های در تراز جهانی در استان فارس از حافظ و سعدی گرفته تا میرزای شیرازی و آیت الله العظمی مکارم از دیگر ظرفیت های استان به شمار می رود که باید از آنها بهره برد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: استان فارس جزو نخستین استان های کشور بود که مرکز آموزش زبان در آن راه اندازی شد و بیش از ۵۰۰ طلبه تحت آموزش مرکز زبان بوده که ۵ زبان دنیا در آن تدریس می شود.

وی عنوان کرد: اگر مسئولان حمایتی از مرکز زبان داشته باشند می توانیم برای ظرفیت آموزش زبان به خانواده های متدین اقداماتی را انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: تعاملات بین المللی باید تقویت شود، همچنین طلاب این ظرفیت را دارند تا با توسعه گردشگری آسیب ها را برطرف کنند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور در پایان گفت: شیراز این ظرفیت را دارد که سالانه چند همایش بین المللی با محوریت حوزه و ... در آن برگزار شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha