جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امامان محله را یکی از اصلی‌ترین سپاهیان عرصه جهاد تبیین دانست و گفت: طلبه‌هایی که در نقش امامت، رسالت و ردای پیامبری را به دوش گرفتند، مردم را به میدان روشنگری بیاورند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در دومین روز نشست ملی جهاد تبیین ویژه شبکه امامان محله کشور که مزین به نام طلبه شهید «آرمان عزیز» است، با اشاره به جایگاه مهم شبکه امامت در عرصه جهاد تبیین، اظهار داشت: در این زمانه و چنین شرایطی دستگیری از مردم و توفیق قبول تکفل هدایت جامعه، سعادتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی روایت «الإِمامُ الأَنیسُ الرَّفیقُ، وَالوالِدُ الشَّفیقُ، وَالأَخُ الشَّقیقُ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغیر» را مورد توجه قرارداد و گفت: ما نیز باید به تأسی از پیامبر(ص) نسبت به هدایت مردم حریص و مهربان باشیم. ائمه چقدر زحمت کشیدند که به ما بیاموزند که پیامبر(ص)، امام بود. امام باید درمند مردم باشد؛ درست است که یکی از ملزومات امامت خدمت است اما لازمه نور تاباندن به حیات مردمی که در محله شما زندگی می کنند، فقط خدمت رسانی نیست. به میدان آوردن مردم کار اصلی امام است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی آیه «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ» را به عنوان شاهدی بر این مدعا مطرح کرد و بیان داشت: امام طوری مردم را به میدان می آورد که قیام کنند و اقامه عدالت داشته باشند. در صحنه‌های مختلف جهاد، امام پیشاپیش مردم حرکت می کند و با روشنگری زمینه حضور آنها را فراهم می کنند. ارتباط میان امام و مردم یک پیوند ناگسستنی است.

نقش امامان محله در عرصه جهاد تبیین | کار اصلی امام به میدان آوردن مردم است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه بیش از هجمه اقتصادی و امنیتی، امروز دشمن هجمه روانی و جنگ تبلیغاتی دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب به مناسبت‌های مختلف به این نکته تأکید داشتند و در جایی فرمودند دشمن می‌خواهد افکار عمومی را قبضه کند؛ در چنین شرایطی بی تردید جهاد تبیین یک واجب عینی و فوری است.

وی با اشاره به اینکه یک سال از فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب می گذرد، گفت: ایشان در طول این مدت، ۶۰ بار واژه «جهاد تبیین» را به کار بردند. شما امامان محله در وسط معرکه اصلی هستید نه در حاشیه؛ در نقطه طلاقی خط مقدم نبرد با دشمن حضور دارید؛ بنابراین نیاز به برنامه ریزی، هم فکری و هم عهدی داریم تا مردم را به میدان جهاد تبیین بیاوریم.

حجت الاسلام والمسلمین قمی افزود: مردم را با دلسوزی باید به میدان آورد؛ باید با تک تک افراد صحبت کرد و اینگونه برای امام زمان(عج) سرباز آماده کنیم. اگر ما در این زمینه تمام توان خود را به کار بگیریم، خداوند متعال نیز بر ما نظر لطف خواهد داشت و امداد الهی شامل حال ما می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به تبیین آیه ۲۴۹ تا ۲۵۱ سوره بقره پرداخت و گفت: در همین قضایای اخیر چقدر هزینه کردند و دلار خرج کردند اما افرادی که مؤمن به سنت الهی بودند پای کار آمدند و گفتند«کَم مِّن فِئَةٖ قَلِیلَةٍ غَلَبَتۡ فِئَةٗ کَثِیرَةَۢ بِإِذۡنِ ٱللَّهِ وَٱللَّهُ مَعَ ٱلصَّـٰبِرِینَ» تعداد ما در برابر دشمن جهانی و بین المللی کم هستیم اما اگر صبر و ایستادگی داشته باشیم، حتما بر دشمنان فائق خواهیم آمد.

وی به ظرفیت مردمی ایران و شگفتی‌هایی که در مقاطع مختلف تاریخی به وجود آوردند، اشاره کرد و اظهار داشت: امام(ره) فرمود من این مردم را می شناسم؛ امام(ره) به مردم ایمان داشت؛ بنابراین کاری کرد که برخی جوانان از عشرت کده سر سجاده خون نشستند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت:«وَلَمَّا بَرَزُواْ لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُواْ رَبَّنَآ أَفرِغۡ عَلَیۡنَا صَبرٗا وَثَبِّتۡ أَقدَامَنَا وَٱنصُرۡنَا عَلَی ٱلقَوۡمِ ٱلکَٰفِرِینَ» وقتی التجاء و تظلم در این قوم ایجاد شد، لشکر جالوت هزیمت شد و داود پیروز شد.

نقش امامان محله در عرصه جهاد تبیین | کار اصلی امام به میدان آوردن مردم است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دشداشه طلبگی به کفن پوشی تشبیه کرد و بیان داشت: ما که این لباس را به تن کردیم یعنی حاضریم در این راه جان خود را تقدیم کنیم؛ مگر می شود با عمامه به زمین زدن، بترسیم؟! طلبه‌هایی که در نقش امامت، رسالت و ردای پیامبری را به دوش گرفتند می توانند مردم را به میدان روشنگری بیاورند.

وی تصریح کرد: اگر طلاب انقلابی و سربازان رهبر معظم انقلاب، مردم را به میدان بیاورند، حتما اتفاقات بزرگی رقم خواهند خورد؛ می‌توان ورق این جنگ را برگرداند. یکی از اصلی ترین سپاهیان این میدان، امامان محله هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمدی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    1 0
    آقای قمی شما اول به فکر روحانیون مستقر و معیشت آنها باشید