پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلبه دهه هفتادی

حوزه/ طلبه‌ دهه هفتادی به همراه تعدادی از دوستان خود، حدود ۵ سال است که به طور مداوم شام هرشب کارتن ها خواب‌ را تأمین می‌کند و تلاش‌هایی ستودنی در زمینه اشتغال‌زایی و ترک اعتیاد این افراد دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام مصطفی قلی زاده متولد سال ۱۳۷۱ و اهل شهرستان زرند استان کرمان است که اقدام به کمک‌رسانی به افراد بی‌خانمانی کرده که در جامعه به حال خود رها شده‌اند.

او قریب به ۵ سال است که در تکیه چلچراغ این شهرستان، با تشکیل یک تیم ۱۲ نفره، به یاری افراد کارتن خواب شتافته و حالا هر فرد از این تیم، دارای زیرمجموعه‌ای شده تا دامنه خدمت رسانی آن‌ها به این افراد گسترش یابد.

آن ها در طول این ۵ سال و به کمک خیرین توانستند هرشب به طور مداوم برای افراد کارتن خواب‌ شام تهیه کرده و میان آن‌ها توزیع نمایند.

این منتخب مرحله شهرستانی مهرواره محله همدل با اشاره به رهاشدن افراد کارتن خواب و بی توجهی به آن‌ها، گفت: کمتر کسی یافت می‌شود که به این افراد توجه کند وقتی به همراه دوستان و از نزدیک با افراد کارتن خواب صحبت کردیم متوجه شدیم آن‌ها نیاز به توجه دارند و اکثریت این افراد به دنبال راهی هستند که بتوانند به جامعه بازگردند.

او به همراه دوستان خود سعی کرده در حد توان آن‌ها را یاری کند و طی این سال‌ها موفق به ترک اعتیاد تعدادی از آن‌ها شده و برای تعدادی نیز اشتغال‌زایی کرده است.

آن‌ها بدون کمک هیچ نهادی و صرفا با تکیه بر کمک های مردمی اقدامات خود را پیش می‌برند و تنها در دوماهه اخیر موفق شدند ۵ نفر از این افراد را به کمپ ترک اعتیاد منتقل کنند.

به گفته این طلبه دغدغه مند، ۱۵ نفر از افرادی که توسط این گروه به آن‌ها کمک می‌شود از بانوان هستند که سرپناهی ندارند و در پارک‌های شهر زندگی می‌کنند که این مسئله خود تبعات بدی را به همراه خواهد داشت.

یکی از برنامه‌های این طلبه فعال، راه اندازی یک کارگاه تولیدی است تا افراد دارای سوء پیشینه بتوانند در آن مشغول به کار شوند و امید دارد با همراهی خیرین روزی بتواند چنین کارگاهی را با هدف اشتغال زایی برای این افراد ایجاد کند.

آن‌ها همچنین در زمینه تأمین جهیزیه برای زوج های نیازمند، تأمین هزینه درمان بیماران بی بضاعت و ساخت خانه برای نیازمندان نیز فعالیت هایی داشته اند و در دوماهه اخیر قریب به ۵۰۰ میلیون تومان پوشاک و البسه تهیه و بین نیازمندان شهرستان توزیع کرده‌اند.

طلبه دهه هفتادی که شام کارتن خواب ها را تأمین می کند + عکس

طلبه دهه هفتادی که شام کارتن خواب ها را تأمین می کند + عکس

طلبه دهه هفتادی که شام کارتن خواب ها را تأمین می کند + عکس

طلبه دهه هفتادی که شام کارتن خواب ها را تأمین می کند + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دهدهده IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    14 2
    این را مقایسه کنید با افرادی مثل روحانی وهاشمی رفسنجانی،که درکاخها زندگی میکردند وهیچ دردی نسبت به محرومان نداشتند.
  • ا IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    3 0
    درود بر طلاب انقلابی ما
  • محمدی IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 0
    اجرشون با امام حسین. درد وبلاتون بخوره تو سر اختلاس گران, رانت خوارها و
  • راضیه IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    دوربر طلاب انقلاب ان شاءلله دعا خیر امام زمان (ع) شامل حالشان باشد