سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
احمد وحیدی - وزیر کشور

حوزه/ وزیر کشور گفت: درب استانداری بر روی همه باز است و استاندار باید، استاندار همه مردم باشد، همانطور که فرمانداران نیز باید این گونه باشند؛ یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم این است که مردم‌سالاری دینی را عینیت ببخشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، احمد وحیدی عصر دوشنبه در آیین تودیع و معارفه استاندار استان فارس که در سالن استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند را شکر می کنیم که در کشور ایران و زیر سایه اهل بیت(ع) و مقام معظم رهبری زندگی می کنیم، اظهار کرد: خدمت کوچکی در این نظام هم بزرگ به چشم می خورد، هرکسی در هر جایگاهی که است اگر خدمتی به نظام کند باید بداند که خداوند به ان توفیق داده است البته ازمون الهی نیز است.

وی در ادامه با تصریح اینکه هرچه مسئولیت ها بزرگتر، دغدغه ها از این که به خوبی ایفا شود مهمتر خواهد شد، اضافه کرد: از زحمات آقای رحیمی استاندار سابق تشکر و قدردانی می کنیم. آقای ایمانیه که به تقوا، پیگیری و تلاش مستمر مشهور هستند، امروز مسئولیتی در استان پیدا می کنند که سنگین است، آن هم در استانی که ملقب به سومین حرم اهل بیت(ع) است.

وزیر کشور به معنای دولت و ملت اشاره و خاطرنشان کرد: دولت و ملت دو چیز نیست؛ هنگامی دولت و مردم یکی شد آن زمان مردم سالاری دینی محقق خواهد شد؛ ترکیب این دو مردم سالاری دینی است. تفاوت اصلی مردم سالاری دینی ما و غربی ها همین است و باید آن را در عمل نیز نشان دهیم.

وی گفت: درب استانداری بر روی همه باز است و استاندار، استاندار همه مردم است، همانطور که فرمانداران نیز باید اینگونه باشد؛ یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم این است که مردم سالاری دینی را عینیت ببخشد؛ اگر در یک شهری مردم دچار مشکل شد باید بدانند که یک شخصی به نام فرماندار است که با دلسوزی آن را دنبال می کند.

وزیر کشور افزود: آنچه مهم است این که همه مشاهده کنند که مسئولان از خودشان و پیگیر مطالبات آنان هستند؛ یکی از مهمترین ویژگی های دولت اسلامی این است که مردم با مسئولان خود یکی باشند.

وی در خصوص صدور مجوز ها نیز بیان کرد: توجه داشته باشیم که مجوز ها باید نیم الی یک ساعته صادر شود معنا ندارد که برای یک مجوز یک سال الی دو سال معطلی پیش بیاید.

رحیمی: به تودیع و معارفه های اداری عادت دارم

عنایت الله رحیمی، استاندار سابق فارس هم در این جلسه ضمن تسلیت رحمت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع) اظهار کرد: اعتقاد دارم هر روز دنیا دار تودیع و معارفه است، کسانی متولد می شوند به این دنیا و کسانی هم خداحافظی با دنیا می کنند، خوشا به حال کسانی که در این تودیع و معارفه توانسته باشند رضای حق تعالی را کسب کرده باشند.

وی ادامه داد: به تودیع و معارفه های اداری عادت دارم و صدها بار افراد را تودیع و معارفه کرده ام؛ امروز نیز در خدمت مردم هستیم احساس می کنم همین دیروز آغاز کردیم و این روزها به سرعت می گذرد ،خدا کند توانسته باشیم خدماتی را به مردم ارائه دهیم.

استاندار سابق فارس اظهار کرد: دورانی که این مسئولیت را به عهده داشتم همراه با سختی هایی بود که با توکل به خداوند و مدیران دستگاه های اجرایی و همه اقشار مردم موجب کاهش سختی ها گردید. در ماه های اول تا امروز بحران های بسیاری را تجربه کردیم که با توکل به خداوند آنان را مدیریت کردیم، دورانی که همراه با شدید ترین تحریم های ظالمانه، آتش سوزی، خشک‌سالی، تقسیمات، انتخابات و کرونا همه را گذراندیم.

وی عنوان کرد: در دوران مدیریت سعی کردم ضمن توکل به خداوند، تعامل با همه ارکان حاکمیت را در برگیرم و ۲۴ ساعته فعالیت کنیم، بر مبنای برنامه عمل کنم، ترجیح دادن منافع عمومی بر منافع شخصی، مشورت با صاحبان اندیشه، باز بودن درب اتاق، احترام به همه برای تسهیل کار مردم، تعامل با احزاب و گروه ها؛ همه این ها را در راستای قولی که در ابتدای پذیرش این مسئولیت داده بودم سعی کردم در این مسیر گام بردارم.

رحیمی افزود: از جمله کارهای انجام شده در دولت گذشته و همچنین در دوران مسئولیت بنده، در حال اجرا بودن و تکمیل پروژه هایی مانند انتقال و تسویه و فاضلاب آب بود که شش سد به بهره برداری رسیده است.

به گفته استاندار سابق فارس گاز رسانی که ۳۷ شهر به این نعمت رسیدند، ۵۳۰ روستا نیز گاز دار شدند؛ در زمینه راه ها نیز گام های مطلوب و پیشرفت خوبی را داشته ایم، در شهرستان لارستان ۳۷۹ کیلومتر راه از انواع مختلف ساخته شد. همچنین در زمینه بهداشت نیز کارهای مطلوبی صورت گرفت، در زمینه گردشگری هم تعداد هتل و آپارتمان به ۱۰۵ واحد افزایش یافته است.

قاسم پور: قطار توسعه استان فارس به سرعت در حال حرکت است

علیرضا قاسم پور معاون توسعه و پشتیبانی استاندار فارس هم در این جلسه اظهار کرد: استان فارس علی رغم همه فعالیت هایی که پس از انقلاب صورت گرفته است، هنوز مشکلات و چالش های بسیاری دارد البته ظرفیت های بسیاری را از جمله قطب پزشکی را دار است.

معاون معاون توسعه و پشتیبانی استاندار فارس خاطرنشان کرد: فارس از استان های موفق در بحث مدیریت بحران و کرونا است.

وی ضمن قدردانی از وزیر کشور به منظور انتخاب استاندار بومی، گفت: قطار توسعه استان به سرعت در حال حرکت است و امیدواریم با روحیه جهادی محمد هادی ایمانیه فعالیت ها روز به روز با سرعت بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha