پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان

حوزه/ در نشست هم‌اندیشی امامان فعال در امور خیریه که به همت بنیاد هدایت برگزار شد، راهکارهایی برای رونق بخشی به امور خیریه در مناطق محروم و روستاها ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت امروز در نشست هم اندیشی شهید صدوقی که با حضور امامان فعال در امور خیریه در دفتر قم برگزار شد، اظهارداشت: روش های تأمین مالی متعددی در گذشته وجود داشت که امامان محله دست‌شان باز بود تا به نیازمندان کمک کنند و مسائل مختلف محله را حل کنند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب این انتظار ایجاد شد که بسیاری از این مشکلات باید به دست مسئولان نظام حل شود، گفت: کار به جایی رسید که امروزه بسیاری از طلاب به دلیل مشغله‌های مختلفی که دارند فرصتی برای امامت ندارد و بسیاری هم در زندگی شخصی خود دچار مشکل معیشتی هستند و طبیعتا آن گونه که باید نمی توانند به امور دیگران رسیدگی کنند.

مدیرعامل بنیاد هدایت به برخی از موانعی که بر سر راه امامت و رسیدگی به امور مردم وجود دارد اشاره کرد و بیان داشت: به عنوان مثال طلابی را می‌شناسیم که فرزند بیمار دارند و نمی‌توانند هزینه درمانش را تأمین کنند و برخی هم فرزند در شرف ازدواج دارند اما نمی توانند هزینه لازم برای شروع یک زندگی ساده را برای او فراهم کنند.

حجت الاسلام میرمحمدیان ضمن تأکید بر توانمندسازی امامان در عرصه‌های مختلف، تصریح کرد: ما اعتقاد داریم که شبکه امامت باید شکل بگیرد و هر هزار نفر باید یک امام داشته باشد؛ با این احتساب به ۸۰ هزار امام نیاز داریم. بنابراین باید حداقل کاری کنیم که این افراد توانمند شوند تا نیازهای ضروری خود و اهالی محله‌ را تأمین کنند.

در بخش دیگر این نشست، امامان ضمن تشریح فعالیت‌های خود به ارائه راهکارهایی برای رونق بخشی به امور خیریه پرداختند.

حجت الاسلام محلاتی نیز در پایان به جمع بندی این نشست، بیان داشت: از جمله مواردی که مطرح شد این بود که از ظرفیت‌های موجود استفاده شود؛ انعکاس فعالیت‌ها و گزارش دقیق به مردم، جمع آوری کمک‌های کوچک، استفاده از درست از وقف، ترویج فرهنگ وقف، احیای موقوفات، استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و کمیته امداد، راه اندازی تعاونی ها و کسب و کارهایی که می توان با آن منابع پایدار به دست آورد، از جمله مسائلی بود که در این جلسه امامان محترم تبیین کردند.

گفتنی است: در این نشست دو روزه ضمن هم‌افزایی ظرفیت‌های امامان فعال در امور خیریه و استفاده از تجربیات آنان، کلاس‎های آموزشی در این زمینه با حضور اساتید مجرب برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha