پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یازدهمین جلسه هم اندیشی امامان محلات اسلامی شهرستان هویزه

حوزه/ یازدهمین جلسه هم اندیشی ائمه جماعات و محلات اسلامی شهرستان هویزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، یازدهمین جلسه هم اندیشی ائمه جماعات و محلات اسلامی شهرستان هویزه در حسینیه شهید سلیمانی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام برهانی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از فعالیت همسران مبلغین در قالب طرح شریکه الامام تشکر و تقدیر کرد.

وی با ابراز خرسندی از عملکرد امامان محله، اظهار داشت: طبق بررسی اخیر صورت گرفته و بازدیدهای مختلف استانی و کشوری از فعالیت‌های ائمه محلات، بحمدالله امتیاز قابل قبولی کسب شده و اداره تبلیغات اسلامی هویزه در ردیف ادارات برتر مورد تقدیر قرار گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه با تاکید بر لزوم حفظ رویکرد مردمی بودن فعالیت‌های ائمه محلات عنوان نمود: رویکرد اداری رایج به هیچ وجه در گفتمان امامت مطرح نیست و به جد معتقدیم که این گفتمان کاملاً مردمی و لازم است در حفظ آن کوشا باشیم.

حجت الاسلام برهانی امامت محله را امری تعینی دانست و گفت: لازمه تحقق این امامت در محلات مختلف، انتصابات اداری مرسوم نیست بلکه از مهم‌ترین عوامل تحقق این گفتمان، میزان پیگیری مشکلات مردم و خدمت به آنها است.

وی با اشاره به نقش اقتدار علمی و بیانی در تحقق گفتمان امامت افزود: یکی از مهم‌ترین نیازها برای تحقق ویژگی امامت، اقتدار علمی و بیانی است؛ لذا بر همه کسانی که مایل‌اند در کسوت امامت محله نقش ایفا کنند، لازم است که با مطالعه و برنامه علمی منظم، بر میزان دانش خویش بی افزایند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و مجموعه‌های میدانی را ضروری برشمرد و خطاب به ائمه جماعات گفت: سعی کنید که کارگروه دهه فجر در محلات خود تشکیل دهید و با همفکری کلیه نخبگان و ظرفیت‌های موجود در محله، مراسم‌های و برنامه‌های خویش را رونق دهید.

در ادامه این نشست، امامان محلات با ارائه گزارشی از عملیات شهید سلیمانی و فاطمیه در مناطق خویش به بیان برنامه‌های دهه فجر در محلات خویش پرداختند.

همچنین موضوع مهمی که در این نشست مصوب شد مکلف شدن ائمه جماعات در خصوص تشکیل ستاد دهه فجر مردمی در محلات خود برای اولین بار است. از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به اجرای مسابقه نقاشی ویژه نوجوانان، اجرای مسابقه حفظ سوره فجر، اجرای نشست پرسش و پاسخ ویژه جوانان و اجرای نشست شرح بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha